Pixajoy

Friday, April 08, 2011

Home » Perhentian Bas Paling Mewah

Perhentian Bas Paling Mewah

Perhentian bas di kepulauan Shetland, Scotland merupakan paling mewah di Britain menerima sentuhan tema bola sepak sempena kejohanan Piala Dunia 2010. Ia dilengkapi dengan sebuah sofa, beberapa kusyen bertemakan bola sepak, sebuah televisyen, telefon dan bunga. 
Inisiatif hiasannya bermula beberapa tahun lalu, selepas seorang lelaki meletak sebuah sofa dan meja di perhentian bas berkenaan. Manakala kemudahan lain termasuk sebuah komputer dan ketuhar gelombang mikro telah ditambah secara beransur-ansur oleh penduduk setempat.
Ia juga berjaya menarik kehadiran ribuan pelancong yang kagum dengan dekorasi perhentian bas itu. Pelancong bagaimanapun, tidak dapat menonton perlawanan Piala Dunia di perhentian bas kerana semua kemudahan itu merupakan hiasan semata-mata dan tempat itu tidak ada bekalan elektrik.
Takde la mewah sangat pun kan. Perhentian bas ker tempat menunggu bas ekk? Aku pun confuse..hehe.. 






    

22 comments:

solo molo said... Best Blogger Tips

sy rasa kan kalolah ade kat mesia nie, sy yg selalu duduk kat situ...hahaha...


http://solomolo.blogspot.com/2011/04/pagi-yang-kenyang.html

rara pinkkissh said... Best Blogger Tips

kalo kt malaysia mcm ni.sy mmg naik bus g keje. =)

Ila said... Best Blogger Tips

agaknya kalau kat malaysia macam tu,satu hari je dah rosak agaknya

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

hahaha.... Ingatkan mewah sangat sampai ada tv, komputer segala... Rupanya hiasan semata2. Hikhik... Tapi bestkan.. Jika nak di bandingkan d Malaysia. Macam2.. Hehehe.

chii said... Best Blogger Tips

ada gak yg leka kalo bas dtg nnt..eeheheh..leka ngan deco yg sgt mewah :p

Wan Hafisah Collection's said... Best Blogger Tips

errr..x hilang ke hah???? satu hal lak nak kena upah guard jaga perhentian bas mahal nih.

Sofya said... Best Blogger Tips

vandalisme kat m'sia ni teruk dah payah la nak wat cantik2

Miss Tira said... Best Blogger Tips

Kalau perhentian bus macam ni memang orang sanggup tunggu bus berejam lamanya. Hahaha. Tak hilang pula barang-baran tu ya. Kalau dekat Malaysia dah lama kena kebas dengan Mat Gian..

halila Ibrahim said... Best Blogger Tips

kalau kat Malaysi cam tu.. pakai Pejabat Agama.. dok suruh pegawainya jd guard le kat situ.. hehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@solo molo
eh bagus..malangnya sy lg suka lepak kat rumah..hehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@rara pinkkissh
hehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Ila
betul!org malaysia pemusnah!haha

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Fizalinolie
mewah la dr mlysia,conteng sana sini, bes stop dah macam tempat tampal iklan..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@chii
ada jugak tertinggal bas.haha

kakyong said... Best Blogger Tips

bosan2 dok rumah , leh la lepak situ jap , layan baca novel ker... layan mata.. tak pun tidur sambil ambil angin sepoi2...


n3 terbaru kakyong.com Best sangat ke drama Asmara tv3 ni..???

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Wan Hafisah Collection's
ntah..org sana tak sama cam kita malaysia.kt sni smua benda nak curik..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Sofya
yup setuju..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Miss Tira
tu la tira..siap jadi bahan pelancongan..;)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@halila Ibrahim
ehh ada ke yg nak berasmara kt situ.keke..

Atiey said... Best Blogger Tips

hem negara luar meang pelik2..tapi kalau ada kat msia lagi best mummy rasa ade jgk yang taknak beli rumah..heheehe

Liza @ Adzriel AB said... Best Blogger Tips

ada pulak yg wat tempat tido

kay_are said... Best Blogger Tips

kalau macam ni, tido kat sini pun x kesah maa..