Pixajoy

Sunday, December 04, 2011

Home » Jadikan Ini Sebagai Pedoman

Jadikan Ini Sebagai Pedoman



Aku pasti ramai yang dah tengok video berkenaan. Korang dah tengok kan? Bagus..Aku ada tengok dua hari yang lepas kalau tak salah kat blog sapa ntah aku pun dah lupa. Semalam aku jumpa lagi kat blog daddy yang ada twins comel tu. Hari nie jumpa lagi kat wall facebook Harian Metro online (HMO). Gempar gara-gara sebuah stesen TV Indonesia merakamkan pengakuan ibu dan anak yang dah terpesong jauh. Kahwin dengan anak kandung sendiri? Astagfirullah..


Ada yang mengatakan benda ni cuma lakonan. Aku pun tak pasti. Perkara begini sudah tentu ramai yang mengutuk dan menghina apatah lagi ia berlaku di negara jiran. Dalam video tu si ibu gila ada sebut perkataan Alhamdulillah. Lepas tu siap cakap yang penting dia tak berzina dengan orang lain, dengan anak sendiri. Gila! Kalau omputih berkelakuan macam nie aku takde la heran. Yang tu lantak kat depalah kan..


Apa pun jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Bukan semua orang Indonesia macam tu, sebaiknya yang patut dinilai adalah semua yang terlibat dalam TV show tu saja. Aku terpanggil untuk bercakap mengenai ini apabila terbaca komen seorang rakyat Indonesia yang agak berkecil hati dengan pelbagai tomahan yang disuarakan rakyat Malaysia.


Kita orang Malaysia beradab kan? Jangan jadi seperti bangsa yang tak ada adab ok. Sebaiknya kita jadikan ini sebagai pedoman supaya ia tidak akan pernah menjalar dalam kehidupan rakyat Malaysia sampai bila-bila.


Dimanakah hilangnya kasih sayang seorang ibu? Peliknya..Pada korang yang tak tengok lagi video tu dan nak bersama-sama aku muntah nanah, KLIK SINI


* Entri ni takde gambar. Serius geli nak tepek muka dua beranak tu..:)







                                               


10 comments:

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

nauzubillah...mengucap panjang bila saya tgk beberapa hari lepas. selalu bapa ngan anak perempuannya. tp ini ibu plak ngan anak lelakinya...

inilah manusia akhir zaman. dah tak dpt bezakan mana halal n haram...

Cikrosecute said... Best Blogger Tips

Hish! mana boleh berzina gan anak....tak guna punyer Ibu...

NzA said... Best Blogger Tips

akak tgk 2 hr lepas..amat menjijikkan. Budaya hidup dh setaraf h*iw*n......

puanbee said... Best Blogger Tips

laa apa kes ? bee tak tengok pun .. jap tengok dulu

Unknown said... Best Blogger Tips

Memang amat menjijikkan, ada yg kata ia sekadar lakonan tapi yg pasti cara anak dia ckp seolah ibunya seorg yg buas....nauzubillah jgnlah ada kes sebegini di malaysia

Wanie said... Best Blogger Tips

tu la kak, ade tgk gak video tu..dorg islam ke tak sebenarnye?ade gak ayat dorg yg wanie tak paham..xtau malu kan..huhu

*suami die dah mati ke?

LYAfrina said... Best Blogger Tips

ya allah..terkedu... xtau nak kata apa2...

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

masyaAllah.... blh pulak ckp gitu... ank sndiri lk tu...

nak tgk video tu tp tenet lembab,... adussss

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

teruk..giler jijikkkk

yg psg vid tu pun hubby hanie sbb ada org tempek kat wall FB

Anonymous said... Best Blogger Tips

nauzubillah. ape la diorang ni fikir. ibu ngan anak. ibu tu xde perasaan ke anak tu yang kuar dari perut dia. kalau nanti dia ada anak dengan anak dia, nak panggil apa?? huh..