Pixajoy

Sunday, December 11, 2011

Home » Tonton Online Ketika Cinta Bertasbih

Tonton Online Ketika Cinta Bertasbih





Malam tadi awal-awal lagi aku landing dalam bilik dengan Aiman. Sedar-sedar dah nak dekat 12 tengah malam. Lepas tu memang aku tak lelap langsung mata sampai subuh. Sempat aku layan Ketika Cinta Bertasbih (KCB). Hari ni bb pun dah sampai limit.kiki.. Filem ni dah dua tahun dah pun baru aku sedar kewujudannya. Lantaklah!haha. KCB adalah filem Indonesia terlaris tahun 2009 dengan jumlah penonton 3 Juta orang, di ikuti kesinambungannya, KCB 2 yang berjaya meraih 1.5 Juta penonton.


KCB merupakan kisah perjuangan Azzam yang menuntut di Universiti Al-Azhar, Kairo. 9 tahun Azzam berjuang menuntut ilmu disamping menjual tempe dan bakso untuk membesarkan adik-adiknya dikampung. Kisah ini bagi aku menarik kerana nilai keislamannya yang tinggi. Walaupun banyak percakapan dalam KCB yang aku tak berapa nak faham, ternyata KCB terkesan dihati. Part paling menarik, waktu Anna dan Husna menghuraikan makna cinta. haha suka pasal aku ni kan jiwang.muahaha..


KCB 2 mengisahkan perjuangan Azzam dalam mencari pasangan hidup. KCB 2 aku tengok ada english subtitle, so kesuluruhan cerita memang aku feeling habis. Mak Azzam meninggal, banyak part sedih dalam KCB 2.hoho..Waktu Husna menangis kat airpot masa kepulangan Azzam pun sedih gila. Time Azzam balik jumpa dengan mak dia pun sedih.haha. Part paling best pada aku adalah time Anna bagi syarat untuk bernikah dengan Furqan. Terbaiklah..


Kalau dah bukan jodoh, banyak sekali halangan sampai Azzam lelah mencari pasangan hidup. Akhirnya Azzam dan Anna bersatu juga. Memang berbaloi aku tengok filem ni! Korang mesti dah tengok kan? Aku tertinggal flight sikit..









13 comments:

Cikrosecute said... Best Blogger Tips

memang best citer nie....

Lelord said... Best Blogger Tips

hehhehehe wpun tau kewujudan citer ni tak jugak tengok...arini la nak layan gak

adehhh bile la leh dpt tengok ombak rindu ni cepat2 le masuk astro 1st nanti leh download huhu

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

sy xpnh tgk pun filem ni.. tp dr sinopsis muni ni cam best.. tp tu la, bila guna broadband mmg xsyokla nk tgk sbb limit dh habis.. asyik putus2 je... hahhaha

dzuandiey said... Best Blogger Tips

skrg utube pun boleh tgk movie full erk?,..huhu...

Pia said... Best Blogger Tips

"lahh akak pun tak tau kewujudan filem ni...lg satu diarg dok ckp citer kitab cinta ke apa dulu tu..pun tk tgk jugak..."

MulutPayau said... Best Blogger Tips

tengok sikit2 jer kat Y/tube sbb lagu dia best...tapi citer tak tgk habis pun...

Ibu Yusuf Maryam said... Best Blogger Tips

Ramai kata best cerita ni.. tp akak tak pernah tgk lagi pun.. :-(

Rina Rahamat said... Best Blogger Tips

tahu psl citer nih tp x penah kesempatan nk tonton..nk tgk online jgn haraplah..buat sakit hati jer tgk bb tersengguk-sengguk hehe

ohcikgu said... Best Blogger Tips

wahh..leh layan gak nih.. :)

Farah Shamsudin said... Best Blogger Tips

memang layan citer tu kak..

sal ya said... Best Blogger Tips

tak pernah lg tgk.

Unknown said... Best Blogger Tips

cinta bertasbih 1 dah tengok.. yg 2 belum tengok.. tp nak dload dua2 .. mekasih puankutu... ;)

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

jgn xtau,hanie pun xpenah tgk citer ni taw... lntakle ketinggalan pun..hehe :p