Pixajoy

Saturday, December 17, 2011

Home » Aiman Bijak Matematik

Aiman Bijak Matematik

Aiman 10 bulan. Harap maklum seksi sejak kecil!

Pagi tadi ada pakcik jual kerepek ketuk pintu rumah. Ada banyak jenis kerepek dia jual. Aku ada la beli 3 bungkus, sebab aku memang pantang nampak. Benda nie semua memang peberet. So tadi aku tengah makan kerepek pisang. Aiman pun join sekali.


"Tu dia panjangnya, 4 kilometer!" kata Aiman.


hahaha aku pun gelak! 4 kilometer tu merujuk kepada saiz kerepek pisang tu ye korang.


Tiba-tiba aku teringat kisah yang berlaku tidak lama dulu. Hari tu dekat highway, kami dalam perjalanan dari Johor nak ke kedah. Aku dan keluarga berhenti di hentian rehat. Aku pun dah lupa hentian apa. Dekat hentian tu ada mesin untuk timbang berat. Masa tu aku, mak, abah dan Aiman dok sibuk timbang berat masing-masing. En suami berak batu barangkali.


Waktu tengah menunggu en suami, ada seorang anak dara dan seorang ibu yang agak berumur juga. Si ibu dok sibuk tak percaya yang beratnya 70+. Walhal maaf cakap aku tengok badan dia memang montel.ahakz..Lepas tu, dua beranak tadi mengajak si bapa yang baru keluar dari toilet untuk timbang.


Aku, Aiman dan mak memang duduk kat kerusi berdekatan. Melihat si bapa berdiri diatas alat timbang, Aiman bersuara kuat


"Tu dia..beratnya, 4 kilometer!" 


Aku gelak gila-gila. Aiman bijak Matematik, sekian!







                                                




17 comments:

Tengku Puteri said... Best Blogger Tips

haha..amboiii aiman smua 4 kilometer dia...heee..

dzuandiey said... Best Blogger Tips

hahahhaa....meh tuisyen ngan cikgu la...bagi lagi bijak maths..hohohohoho...(kembang idung cikgu maths kejap)...

Cik Miera said... Best Blogger Tips

haha.. comelnya aiman.. pandai pulak kan.. semua 4 kilometer.heee

fadh leyanie said... Best Blogger Tips

mmg kenyang kalau makan kerepek 4 km..keh3

Myra Jay said... Best Blogger Tips

Hehee pandai Aaiman aplikasi 4kilometer tu:-)

Lizan said... Best Blogger Tips

tau pulak time bila nak guna empat kilometer tu..haha..bijak anak omak..camtu lah...jgn loyar buruk ya aiman ya

fieda said... Best Blogger Tips

bijak..bijak...:)

AL-QASSAM said... Best Blogger Tips

genius matematik nie future

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hihiii kelakar la aiman ni.. hihii

ashrafi said... Best Blogger Tips

Assalamualaikum.

Hehe, kelakar Aiman. Itulah bakal anak yang bijak di masa hadapan, Insya Allah.

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

kah kah kah.. lucu tau aiman ni. Auntie doakan aiman bukan sahaja bijak matematik tp bijak dlm semua perkara yg baik. Amin..

chii said... Best Blogger Tips

heheh..dia cuma blaja pasal KM je kot :p

lain nya muka aiman ....kalo muni x inform..mmg chii x cam pun

kakyong said... Best Blogger Tips

hahaha... 4 kilometer aiman... berat pun 4 km, pjg pun 4 km... kiut je

hyz said... Best Blogger Tips

tu dia... berat aiman bape agak2? mcm berat dr saya je.. huhuhu sedey!!!

♥ p a a n i ♥ said... Best Blogger Tips

besar nti jadi ahli matematik terkenal tau..hehe

Wanie said... Best Blogger Tips

eeeii comelnye aimann..mase kecik tak chubby mane pun kan..

ade ape ngan 4 kilometer yang die suke sebut sangat?haha

Mama Adam said... Best Blogger Tips

hehehe... skrg aiman dh pandai la kan... dah g tadika :)