Pixajoy

Tuesday, December 06, 2011

Home » Musim Penyakit?

Musim Penyakit?



Semalam aku rasa macam selsema sudah menyerang. Hidung sudah sumbat dan tekak pun kering. Saat entri nie ditulis aku sudah merasakan bahang kepanasan badan. Macam nak demam sudah. 


Tadi adik ipar call bagitau Aiman pun demam. Dah la Mykid Aiman tak bawak. Mujurlah Paksu Aiman tu kerja kat Hospital Angkatan Tentera (HAT). Pergi ambik ubat untuk Aiman la tadi. Sebelum ke Lumut hari tu dia dah kena selsema mungkin berjangkit dari en suami. Kesian Aiman, demam pulak anak ibu.


Pak mertua aku pun demam. Sana sini pun orang demam, selsema dan batuk. Memang sekarang musim penyakit ekk? Demam sudah melanda. Puan blog pun terkena virus gak nie. Esok ada ceramah kesihatan. Memang kena sangatlah dengan aku yang tak berapa nak sihat ni. Uwaaa..











25 comments:

K O R I E said... Best Blogger Tips

minum air masak banyak2 yea.
bila bersin msti kena tutup dengan kain unt elak jangkitan kpd org lain..

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Semoga tuan punya blog cepat baik.. jaga diri ya..

Wan85 said... Best Blogger Tips

http://wanwidget.com/
saya pon sama, batuk seminggu x hilang hilang

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

tu lah pasal/... skrg ni kan dah selalu musim hujan.. so peyakit pun salu terkena.. semuanya adalah ujian kecil buat kita

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

get well soon akk!

:)

mkn ubattt tauu!

Lizan said... Best Blogger Tips

sama la kita... anak2 pun dok meleleh air dari hidung.. moga puan kutu cepat sembuh

Lelord said... Best Blogger Tips

yang kat doha ni pun sama gak

Scarlett O'Hara said... Best Blogger Tips

Batuk selalu jadi masalah buat seorang guru.

nurbeena said... Best Blogger Tips

cepat sembuh n sihat ye kak

puanbee said... Best Blogger Tips

moga cepat sembuh kutu , bee dengan anak2 memang dah demam huhu~

So Shy Lady said... Best Blogger Tips

ssl amalkn vit c eferversence redaxon. bleh bli kt farmasi alhamdulillah dh dkat 4 thn t.kna dmm/selsema


batuk2 tu ada juga

LadyBird said... Best Blogger Tips

smg cpt sht yer..

bila blog bercerita said... Best Blogger Tips

no wonder lah law ramai orang sakit...sane sini musim hujan...
lagi terok, banjir pulak....
sy pon kurang sehat niyh...sakit tekak + selseme....semoga puan cepat sembuh... :)

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said... Best Blogger Tips

semoga cepat sembuh..

NURULHANIF said... Best Blogger Tips

memang musim skrg.. tmbh2 hujan & panas..

Wanie said... Best Blogger Tips

nak demam jugak ni akak..huuu..ni mesti tengah rindu aiman kan..

hyz said... Best Blogger Tips

saya pun x sehat ni. eh eh eh mcm kembar plak kita ni pn kutu oi... haha

alif ismail said... Best Blogger Tips

ye betul tu kak kutu, sekarang ni musim penyakit...

alif pun baru pas sembuh dari selsema neh..

banyakkan minum air suam kak...

MulutPayau said... Best Blogger Tips

makan ubat tau..semoga cepat sembuh ye dik...

eiela said... Best Blogger Tips

a'a sekarang ramai yang batuk dan demam.

anisalya said... Best Blogger Tips

jaga diri bebaik... jgn tidur time ceramah eh.

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

haa tu la... tgh musim hujan ni kan.. mmg ada je org demam..

L said... Best Blogger Tips

musim hujan kan nie.. huhu. jga kesihatan k..=)

jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/aku-sayang-parent-aku-korang.html

ct N honey said... Best Blogger Tips

mcm2 penyakit sekarang ni,sampaikan blog pun kena virus ye....

kakyong said... Best Blogger Tips

puan kutu dah sihat ke..

kakyong pun baru kebah.. Anis dok demam malam samapi 3 malam.. sudahnya ibunya x cukup tidur pun tumbang sama..