Pixajoy

Friday, December 02, 2011

Home » Buah Tangan Raja Buah

Buah Tangan Raja Buah


Kata orang rezeki jangan ditolak. Walaupun aku anti durian, orang dah memberi kenalah kita merasa. Petang tadi jiran depan rumah aku baru balik dari kampung, beliau bagi buah tangan raja buah. Ada empat bijik nie, tak ada orang nak makan. So aku terfikir apa benda aku nak buat ekk dengan benda berduri ni? Boleh bagi idea? Dalam kepala cuma terfikir nak buat serawa durian. 


Tahukah korang aku tak suka durian, tapi kalau pulut durian yang boh santan dan gula tu laju pulak aku makan.haha..Lagi satu tahukah korang bijik durian boleh dibuat kerepek? Dulu-dulu aruah mak aku pernah jugak buat. Sedap gak kerepek bijik durian nie tau. Korang pernah makan? 




*Apasal entri nie banyak sangat tanda soal?kehkeh...










13 comments:

Anati Soki said... Best Blogger Tips

ooh... anat ni.. apa2 yg berkaitan dgn durian mmg anat takkan mkn :)

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Kerepek durian? (pun ada soalan.. hehe..) 1st time dgr tau.. :D

MulutPayau said... Best Blogger Tips

akak mmng 'hantu' durian...suka sangat.....

eiela said... Best Blogger Tips

sedapnya,,saya suka durian kampung.

♥ p a a n i ♥ said... Best Blogger Tips

kerepek biji durian? wah xpenah rasa. kerepek nangka penah la rasa.

Mama QS said... Best Blogger Tips

Oh!durian

hyz said... Best Blogger Tips

eeeyuuuuu durian? sowie... sy kalo boleh nak tubuhkan akta hapuskan durian dr muka bumi malaysia. hahahaha.. kerepek biji durian? pes time dgr

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

saya memang tak suka durian.. mungkin sebab baunya.. tapi kalau ada depan mata, saya lahap juga tu dutian.. hihihi (",)

chii said... Best Blogger Tips

wat tempoyak..nnt leh masak lauk =)

NzA said... Best Blogger Tips

xpernah dengar pula biji durian boleh dibuat kerepek...sedap ke PK..bunyinya mcm unik je....

kakyong said... Best Blogger Tips

baru tahu biji durian boleh dubuat kerepek.. camana tu.. potong nipis2 & goreng kan yer... cer citer...

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

suka sgt durian. termasuklah si kembar! kerepek dari biji durian...baru dgr ni.

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

xpnh dgr pulak kerepek dr bijik durian..