Pixajoy

Friday, December 09, 2011

Home » Aiman Dan Adik

Aiman Dan Adik

Budak rambut kerinting ni namanya Umairah. Aiman panggil adik dan bahasakan dirinya abang. Adik panggil Aiman, Aiman jer, bukan nak panggil abang pun.hehe..Adik selalu juga datang rumah. Asal dia datang aku selalu la temuramah adik dah makan? ibu masak apa? n so on. Aku suka dengar dia cakap, comel je dengan pelatnya. Kadang-kadang langsung aku tak faham bahasa dia.haha.. 

En suami memang geram kat Umairah ni, selalu dera budak ni suruh cium dia. Budak tu menurut jer, muka macam cuak. Kalau tengah main dengan Aiman, asal nampak en suami balik rumah, dia terus bunyi, "nak ibu..nak bu.." haha terus nak balik, takut dekat en suami..


Tadi adik sedu, Aiman yang prihatin kata "ibu bagi adik air..adik sedu.."


Bila adik tak pakai selipar, Aiman akan tegur " adik..kotor kaki tu, pakai kasut!". Bila adik campak-campak barang, Aiman akan kata pada adik, " Jangan la buang! bagi la abang elok-elok..". Semalam masa main kat luar, aku dengar Aiman nasihat adik, " Adik..jangan main benda tu, nanti kena mata..". 


Lately, Aiman selalu bercakap sendiri. Bercakap dengan Shin Chan, bercakap dengan robot, bercakap dengan patung ultraman. Maktok kata Aiman mewarisi perangai abahnya waktu kecik. Suka cakap sorang-sorang waktu main. Aku rasa mungkin juga sebab Aiman tak ada adik, tak ada kawan nak borak..


 Aiman tak ada kawan. Kadang-kadang kesian tengok dia selalu dok panggil adik ajak datang rumah. Duduk sekejap ibu adik dah panggil balik. Tadi masa ibu adik panggil, Aiman kata kat adik, "biar abang selesaikan masalah nie." Dekat ibu adik Aiman kata, "Adik nak tengok TV rumah Aiman Cik Ros. Biarlah.."


Aiman kata kat aku "Aiman nak adik perempuan. Comel macam rumah depan tu". "Boleh Aiman jaga dia."

Ada ciri-ciri seorang abang yang baik kan?hoho..







18 comments:

hyz said... Best Blogger Tips

si ibu dah tak reti2 maksud aiman tu? bagi dia ada adik cepatttt!!!! usaha tangga kejayaan!! yeahhhh sokong aiman!!!!

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

nasib la ada umairah datang temankan aiman kan... kalau tak mesti dia rasa sunyi..

Ibu aiman, cepat2 la buatkan adik pempuan utk aiman,.. ekekeke

AYuNG said... Best Blogger Tips

aiman dah order tuh..
apa lagi..keh2~~

azura said... Best Blogger Tips

aiman nak adik tu ibu

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

hehehe...memang ada...amboi! kerintingnya rambut adik...

Pia said... Best Blogger Tips

"yg part suka ckp sorang2 tu sama ngan ank akk yg si adik tu..dan dulu akak ada buat satu entri pasal ckp sorang2 ni...biasalh budak...hehe,Aiman nak adik ler tu,sian dia boring tkde kwn..."

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

ololooo comelnya aiman ni.. sweet sungguh! ibu aiman ni nk kene bg adik dkt aiman ni..hihiii

jom2 kita pakat2 tambah anak thn dpn.. hahhahah

aiman ni brp thn yer?

Jue said... Best Blogger Tips

Alolo so cute..mmg ade ciri bakal abg yg baik neh. Dia bosan kot sorg2

# br tau yg tu lagu bkn poem..malunye haha

kakyong said... Best Blogger Tips

aiman dah bersedia nak jadi abang tu.. mesti lebih meriah rumah kalo ade adik kan..

Insya Allah, semoga dipermudahkan rezeki utk aiman dpt adik..

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Dua2 tu mmng comel...
Sian Aiman yer....nak adik rupanya...

padin said... Best Blogger Tips

hehe alangkah bagusnya kalau abang aku pun dulu buat macam tu kat aku, ngeh3...

Woofer Storm said... Best Blogger Tips

cian aiman,bagilah aiman adik..hehee

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Alahai aiman.. cute sgt3x semua kata2 tu. Ciri2 abg yg baik.. :D

Hanie_Dew said... Best Blogger Tips

Sweet la aiman mi.kalai aku ada anak nak bijak cam aiman ni.senang la kalai ada adik dia sukarela nak jaga dgn penuh kasih sayang

puanbee said... Best Blogger Tips

wahah apa lagi kutu ?

aiman nak adik ? sini ramai adik sampai tk larat nk jaga lak

Wanie said... Best Blogger Tips

aiman dah bagi signal tu kak..mungkin dah sampai seru untuk...? hehe

chii said... Best Blogger Tips

ehemm...dia da kasi hint kat muni tu...dia nak adik baru..ehehe

anisalya said... Best Blogger Tips

memang bakal abang yang baik. suka adik perempuan lak tu. hehe...