Pixajoy

Friday, December 02, 2011

Home » Fahami Fikiran Pasangan Part 1 - Wanita Berfikiran Lebih Terbuka

Fahami Fikiran Pasangan Part 1 - Wanita Berfikiran Lebih Terbuka


Lelaki dan wanita adalah dua manusia yang sangat berbeza. Masing-masing ada ciri-cirinya yang tersendiri. Persoalannya bagaimana dua jantina yang berbeza ini boleh bersatu dalam suatu ikatan yang dinamakan perkahwinan?Wah siap ada part kan? Dah macam Dr Love Chii dah.keke..


Mungkin korang semua dah sedia maklum, tapi saja nak share mana tau boleh dijadikan rujukan buat adik-adik yang bakal menjadi pengantin baru. Cuti sekolah nie musim mengawan kan?haha..


Part 1 : Wanita Berfikiran Lebih Terbuka


Deria wanita lebih sensitif. Hasilnya wanita akan perasan perkara remeh temeh dan lebih mudah melakukan keja-kerja yang memerlukan penilitian berbanding lelaki.


Nasihat kepada lelaki


Jangan menganggap isteri korang seorang yang pengecut jika dia mengadu tentang luka-luka kecil atau lebam yang ada padanya. Isteri mungkin rasa sakit lebih dari korang. Korang perlu mempercayai pertimbangan isteri dalam situasi dimana korang perlu menyerap informasi dengan cepat. Isteri mampu mengesan tanda-tanda kecil yang korang mungkin tak perasan.


Nasihat Kepada Wanita


Jangan fikir suami akan peka terhadap benda yang korang ada. Bantulah dia mengesan hal-hal kecil yang mungkin suami terlepas pandang. Akan tetapi, jangan bebankan suami dengan terlalu banyak maklumat yang mungkin antaranya tidak sesuai baginya. Korang juga perlu bersabar dengan suami sekiranya dia perlu melakukan kerja yang ada kaitannya dengan hal memerlukan perincian. 


Bagi suami, mencari barang dalam almari adalah sesuatu yang bukan dianggap mudah. Suami juga mungkin tak berminat dalam banyak perkara yang korang beritahu kepadanya. Jadi, jangan berkecil hati. Contohnya suami takkan berminat mengenai sales beg tangan dan kasut. So ajaklah rakan sebejabat, adik atau ibu korang untuk shopping.










6 comments:

chii said... Best Blogger Tips

ada yang menganggap wanita itu kompleks..dan tak kurang juga wanita itu unik..pada chii..wanita itu sangat istimewa...sekecil2 perkara yang di anggap remeh oleh lelaki..kadangkala dianggap besar oleh wanita ....contohnya tentang tarikh lahir pasangan ..kn kan kan :p

LadyBird said... Best Blogger Tips

perempuan suka mende yang cerewet.. rumit..

lelaki suka mende yang besar.. dan btl2 susah..

kombinasi yang sgt baik..

hyz said... Best Blogger Tips

ye ke wanita berfikiran lebih terbuka? nape kalo suami2 nak berpoligami wanita paling menentang? larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk hahhahaha

NzA said... Best Blogger Tips

sbb prbezaan yg ketara, kita saling memerlukan....

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hihii tang lelaki xbrmint dgn sales beg n kasut tu cm hubby sy... hihii

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

vak kata omputeh .. men from mars,women from venus ...

tp klu dpt serasi tu mmg spesyel lah ... biaselaa...mane de manusia yg perfect kan..terimalah psgn kita seadanya...