Pixajoy

Tuesday, December 20, 2011

Home » Doa Untuk Anak

Doa Untuk Anak



Anak merupakan anugerah dan amanah Allah kepada kita. Dalam mendidik anak, kita dituntut agar bersabar dan membekalkan mereka dengan ilmu agama. Dengan pengetahuan agama, Insyaallah mereka akan menjadi anak yang soleh dan solehah. Jangan sesekali lupa mendoakan anak setelah selesai mengerjakan solat supaya mereka menjadi anak yang pandai, bijak, berakhlak mulia, menjalankan perintah Allah, menghormati orang tua serta mendoakan mereka selamat didunia dan akhirat. 


Hari ni aku nak share doa-doa yang perlu diamalkan untuk anak-anak kita.

  • Doa agar anak patuh kepada Allah rujuk Al- Quran surah Al Baqarah ayat 1280.
  • Doa agar diberikan anak yang baik rujuk Al-Quran surah Ali Imran ayat 38 3
  • Doa agar diberikan zuriat menyenangkan hati rujuk Al-Quran surah ayat Furqan 74 4. 4. 
  • Doa agar anak tetap mengerjakan solat rujuk Al-Quran surah Ibrahim ayat 40.

Aku selalu doa dan sedekahkan Al- Fatihah je untuk anak selepas solat.hehe..






24 comments:

azam said... Best Blogger Tips

nice sharing....

suka

fieda said... Best Blogger Tips

ooo..ada gaya jadi bakal ustaz ni...
saya pun selalu amalkan baca al fatihah utk anak2 lepas solat...

Jue said... Best Blogger Tips

alololo comel..nak p mn tu?

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

Info yang bagus Cik kutu....pas sembahyang cik rose doa jer untuk anak2...

Asrul "iLham" Sany said... Best Blogger Tips

dan anak2 pun kena ar ingatkan mak + ayah pulak kan :D

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

sy pun sm cm muni.. doa n fatihah je utk ank... lps ni blh amal ni.. :-)

Eena Arrina said... Best Blogger Tips

wah.mak2 kena amek tau n alert pasal nie..

Eena Arrina said... Best Blogger Tips

wah.mak2 kena amek tau n alert pasal nie..

puanbee said... Best Blogger Tips

sama lah al-fatihah dgn kursi je untuk anak2 hehe

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

doa ibu itu sgt lah afdhal dan makbul ... wahh imam muda aiman ni ;)

tunz said... Best Blogger Tips

alhamdulillah...

Pen Biru said... Best Blogger Tips

beruntung dan bertuah bila kita di anugerahkan anak..jagalah sebaik mungkin..ada orang yg sampai akhir nyawa pun takde zuriat

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Dik..
terima kasih atas prkongsian ni..

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

comelnyaa..heee..:)

thanks share kak..heee

zuriat ini anugerah terindah kan..:)

alif ismail said... Best Blogger Tips

fuh...sejuk perut ibu yang mengandungkannye...hihi...

Hanie_Dew said... Best Blogger Tips

alolo comel aiman. aku salin dlm buku nota ek .mana tau rezeki aku dpt baby nnt. =p

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Ustaz Aiman.. amin, amin, amin. Mudah2han..

kpah k-poh said... Best Blogger Tips

tumpang tulis di sini ya murni : http://effa-k-poh.blogspot.com/2011/12/kisah-kutu-dan-coklatnya.html#links

Wanie said... Best Blogger Tips

aiman nampak ganas tapi bila pakai macam ni memang macam ustaz...hehe..insyallah, semoga doa akak dimakbulkan :)

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

alhamdulillah.. perkongsian yang menarik ni kak... sama2 lah kita doakan kejayaan anak2 kita....

titan said... Best Blogger Tips

hhe..ada gaya gak la. hehe..

♥ p a a n i ♥ said... Best Blogger Tips

hensem :)

chii said... Best Blogger Tips

insya Allah..x dpt jd ustaz..jd hafiz pun ok gak kan :)

serupa muni kalo aiman senyum :)

anggunpesona said... Best Blogger Tips

Comelnye aiman. Sejuk mata memandang. Bakal imam muda ni.