Pixajoy

Wednesday, October 23, 2013

Home » Si Bambam Yang Makin Aktif

Si Bambam Yang Makin Aktif



Sekarang Afia dah makin ligat. Asal letak kat bawah tak sampai tiga saat dia akan pusing meniarap. Dah melaju tak kira tempat dia pusing. Sedar-sedar tilam kemana Afia dah kemana. Bila baringkan atas riba kita kemain marah dia, cepat-cepat angkat kepala sekali badan minta didirikan. Dah berdiri dengan badan semangat dia tu mana reti nak duduk diam. Kaki dok goyang-goyang joget kau. Sesak nafas gak la tangan ramping ibu ni menahan kerenahnya.

Tidur malam dah macam-macam gaya. Tilam besar dia sorang je conquer. Malam tadi lepas nenen aku dah tidurkan Afia di tengah-tengah tilam. Tak sangka dia boleh buat aksi guling-guling. Aku tersedar bila dengar suara Afia nak nangis. Terkejut tengok badan setengah atas tilam, setengah lagi dengan kaki dok terkapai-kapai kesejukan dekat lantai. Bahaya betul anak dara aku buat stunt, padahal dah letak bantal hujung tilam. Sejak dah ada anak kecik ni, katil memang tak laku.


* The Best part is, bila Afia tidur meniarap saat nak alihkan posisi muka ke kiri dan ke kanan, Afia akan angkat kepala beri senyuman paling manis kat ibu kemudian sambung tidur semula. Ibu will miss this precious time when you grow up..;) 





25 comments:

- AZIE - said... Best Blogger Tips

Masa meniarap nie memg kena jg btl2...sy sejak qisya meniarap smpai hampar totola dulu dkt ruang tamu. baru skrg letak tikar evamatic tue sbb dia dh pandai jatuh bdn perlahan2

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Comel! Kalo sempat, tangkap gambar atau amik video. Pastu upload!

Adam dulu byk sgt video. X backup, x upload. Sd card rosak, rasa nak nangis. Skrg ni, asal ada video, upload je terus. Waaaaaa~~~

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

ya la..dia dh mula aktif..nk merangkak dh kot...tak pun nk mengesot..heheh..nnti dpt kaki lagi la..jalan marathon satu ghumah..hehe

TelingaBulat said... Best Blogger Tips

aifa2..macma teddy bear la..geeraamm

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Baru tau mama.....macamana lasaknya Fia bila dah pandai meniarap pusing pusing...sampai hujung tilam hehe
Comel fia pakai tudung....

transformed housewife said... Best Blogger Tips

tak boleh tinggalkan sorang2 la ni.

Norhasniza Khalid said... Best Blogger Tips

suka tengok gelagat bayi sebesar ini, rasa nak gomol je.. hihi

comellah awak..

eita said... Best Blogger Tips

buas nye afia tido...

bulat mata dia

MulutPayau said... Best Blogger Tips

wahhh dah makin lasak ya Afia...

husna zahidi said... Best Blogger Tips

hye comel!! >_<

hehe..mesti time berdiri tu loncat habis afia ni kan..jenuh la ibu dok kawal..=D

LadyBird said... Best Blogger Tips

subhanallah, comeynyer

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

betul ayat yang terakhir sekali tu... merindui setiap saat masa mereka kecil...

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Aktifnya dia.. comel. Anak dara tidur elok2 na ;)

Cik Tieka said... Best Blogger Tips

comel la Afia ne..mata dia galak..aduh, mcm nak kawen cepat je pastu buad anak mcm ne..ekeke :P

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

makin besar makin comel Afia ni..geram tengok..cemey sangat dia pakai camtu..:)

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Makin besar makinlah ligat ye Afia..

Biar kita alert tak tidur katil
daripada jadi masalah. Kakak dulu pun sama. Angkat aje tilam tidur atas lantai, selamat...

misz sheyla said... Best Blogger Tips

Huhu..ganas tol tido anak dara ni...comel

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Kalau 'ganas' tidur malam memang nak kena jaga betul-betul. Takpalah makpak sakit badan tidur atas lantai daripada anak jatuh terguling dari katil.

Afia ni makin comellah. Nak masuk meminang, boleh tak ni? :)

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

uiks! takut lah nti Afia jatuh..harap2 tak lah ya..kena extra berhati2...Pa'e pn pernah mcm tu, macam mamai2 senyum kt kita terjaga, pastu sambung tido...sweet kan..:)

makchaq said... Best Blogger Tips

Untungnya makchaq masuk sini hari ni... terus dapat tengok Afia yang comel sangat ni...
pandai pulak tu buat muka selamba serius macam tu...

Puan Mell said... Best Blogger Tips

yg last tu sama ngn syukrii.. tp syukrii xtido meniarap. ngiring.. bgn sat.. senyum. pahtu tido blik. hehehe

izan mama mia said... Best Blogger Tips

lasaknya anak dara ni tido

Masya said... Best Blogger Tips

geyammmnya dgn anak dara ni.. boleh bayangkan masa kaki terjuntai tu.. amboi kemain meniarap siap bua gaya senyum angkat muka.. tomeyynya...

Nora Karim said... Best Blogger Tips

alolololo...comelnya dia... lama tak terjah sini tgk bambam...

Shark Kay said... Best Blogger Tips

bambam makin kiut jugak..
lepas ni siap ler kalu dh meniarap.
sekejap je ilang tu masuk bawah meja.