Pixajoy

Tuesday, October 15, 2013

Home » Kelam Kabut Raya

Kelam Kabut Raya



Drama Pagi Raya. Jam menunjukkan hampir 7 pagi dan masing-masing terlajak tidur. Memang lawak tengok en suami kelam kabut bangun selak langsir membebel la kata nak solat hari raya pukul 8 sempat ke tak ni? Aku rilex je kata sempat. haha. Berdrift la kami dekat highway. Sepanjang perjalanan hujan turun, Alhamdulillah sampai kampung dengan selamat, sempat en suami solat raya dengan baju raya yang tak sempat bergosok. 

Hidangan raya telah tersedia untuk disantap. Menantu bertuah ni dengan tak malunya terus melantak. Menu Raya Korban kami nasi jagung bersama ayam masak merah, kurma kambing, ketupat, Rendang Tok dan Rendang daging. Petangnya bertolak balik SP semula, aku masuk kerja pukul 7. Wajib la angkut si bambam, si chubby tinggal dekat rumah Wan, esok pagi habis kerja drift semula ke Alor Setar. 


Aiman nak main dengan adik Afi katanya, esok adik Afi dah nak balik Lumut.




15 comments:

umi alya said... Best Blogger Tips

mmg kelam kelibut jadinya, nak wat cmnerkan.. dah nak berlaku

Cik Tieka said... Best Blogger Tips

ne mesti kes kak PK tak kunci jam.alahai..

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Hahaha. Saya yang kat rumah pulak, dok pk.... kesiannya xde makanan raya. Alhamdulillah la lauk pauk raya sampai juga ke rumah.

LYAfrina said... Best Blogger Tips

salam aidiladha..

lyalakmmg x braya..sbb ada masuk bhagian korban kt ofis n kna joinkan diri melapah daging

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

tu dia sampai jadi lagu tu no.... ish3x hehehe

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Tidur lambat ke?

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

Selalu juga kelam kabut di pagi raya..sbb malam tu sllu nya kami tido lewat..hihi

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Jauhnya PK nak drift balik sembahyang raya :D Abaikanlah baju yg tak bergosok sebab lepas sembahyang dah tukar uniform lain biasanya kan ...

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Knpa sampai macam tu sekali..?? tidor lewat ke dik..??

Wahhh..bnyaknya menu raya...semuanya sedap tu...

Norhasniza Khalid said... Best Blogger Tips

hihihi, macam-macam hal ye.. salam aidil adha... :)

lizz said... Best Blogger Tips

biasa la kekadang terlajak tdo...hehe..
nasib selamat sampai...
Bila raya aidiladha hidangan utama aderla daging..memacam menu daging ader..lepas tu makan tak berenti..saya la tu..hehe

TelingaBulat said... Best Blogger Tips

nomei tgk aifa..geramm babam sgt ni..minum ape ni?

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

hehe... terbayang pulak camna kelam kabutnya pagi raya tu ye...

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Ni memang bertuah punya menantu datang ngap je hehe..... Bis tu bawak buah tangan ke idak? Rendang ke, Pavlova ke? hehe

Masya said... Best Blogger Tips

apae yg dibuatnya sampai terlajak tdo tu kikikikiki