Pixajoy

Tuesday, October 29, 2013

Home » Mi Kuah Tulang Daging

Mi Kuah Tulang Daging



Mari aku tayangkan menu menternak lemak kami hari ni. 


Masak nasi untuk lunch tak laku penangan Mi Kuah Tulang. Sejak ada periuk tanah liat, hari-hari aku masak dalam ni. Melimpah tak ingat kuah mi aku. Nampak je cair, tapi ada umpphh. Cuma aku tak tahan sikit dengan minyak yang melimpah dari tulang daging ni.Aku siap kaut buang dalam singki.haha


Abaikan comot tuDah surut sikit kuah baru nampak tulang. Lama jugak aku rebus dengan api kecik sampai boleh tanggal isi dari tulang. Lembut isinya, tapi aku style tak reti nak makan jenis tulang macam ni. Isi je aku bantai yang lain semua aku buang. Kalau suami tengok cara aku makan memang geleng kepala.


Disebabkan nasi tak laku, aku belasah makan dengan sotong bakar besaq gedabak. Alhamdulilah kenyang. Aiman rilex je hadap mi kuah pakai tangan makan bersama ikan goreng. Daging besar sangat kata dia. Kelass Aiman ni tau. 

Abah jugak untung!








24 comments:

Zee Suhaini said... Best Blogger Tips

rajinnya PK masak..patutla aiman semangat badannya..
aummm geram tengok sotong tu..

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

terus lapar tengok ni..dah la tak makan tghari tadi..huhuhu.nak sikit..

Norhasniza Khalid said... Best Blogger Tips

waa.. sedapnya.. terliur lah

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

wah! sangat menggoda nengok kuah tu...sedap! laporrr....:)

GREENJADE said... Best Blogger Tips

tgk mi kuah pepetang gini buat ai rasa nk bawa pinggan join sekali ja...lapaqqqqq uhuhuhuhu

husna zahidi said... Best Blogger Tips

sedapnya mi kuah daging.. teringin plak petang2 ni kak oii..>_<

umi alya said... Best Blogger Tips

senangnya aiman makan, mee kuah + ikan gorengpn 'jalan..'

Rapunzel Cikilolo said... Best Blogger Tips

terliur tgk sotong besar...

lately semua bnd pun terliur...

Nastyna said... Best Blogger Tips

Hahaha kerlas kamu Aiman, tak kisah la janji makan yer dak. Tulang ni mmg sedap gigit2. Afia tak minta ker tulang tu sikit? Hihihihi

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Sedap. Tgk je lah.. Periuk tanah ni mmg ada yg kecil je ke. Dulu ada juga tp entah ke mana ;)

adrianna syaz said... Best Blogger Tips

Rajinnya akak masak2 ni..periuk ni boleh masak nk steam kan akk..nk kna cri jgk ni..:)

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

mak aiiii.... pepagi buta nampak mee kuah tulang daging jadi lapar! meleleh air liur niiii....

aiman makan mee kuah pakai tgn cam style org kelantan je.

IchiGO said... Best Blogger Tips

jemput join giveaway

http://akusentuhatimu.blogspot.com/2013/10/first-giveaway-by-akusentuhatimu.html

Chuu Muqhlis said... Best Blogger Tips

lebih tertarik pd sotong..

Kisah Si Dairy said... Best Blogger Tips

sedapnya...

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Fuhhhh sedapnya...

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Macam nak kena beli periuk tanah pulak lepas ni. Nampak menggoda pula masakan PK ni.

Puan Mell said... Best Blogger Tips

ewahh2.. kemain dpt piyuk tanah.. lg semangat dia masak.. sodap aih.. wangi je kann.

NzA said... Best Blogger Tips

Ibu rajin msk, amin makin cubby...he3x...aduyai, xthn tgk menu yg marvelous tu...

lizz said... Best Blogger Tips

ermmm telan ailio nengok sedapnyer...sotong tu baso betul yek..

Masya said... Best Blogger Tips

biar btl murni pakai periuk gini masak.. ni mmg bebetul amik mood periuk tanah ni...

sotong kemain besar terliur... aiman².. kalau makan pakai tgn lg nikmat yer...

abah mesilah untung isteri pandai masakkan .. kan..

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Bila tengok Muni masak guna periuk tanah tu. Terasa teringin lak nak masak guna tu. Fiza ada, tapi lama dah tak pakai :)

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

a'aa mmg nmpk byk minyak...

bagus aiman ni.. hihii

Kesuma Angsana said... Best Blogger Tips

walla tgk pic tu dh terliur ni!