Pixajoy

Sunday, November 20, 2011

Home » Pepatung

Pepatung



Alkisah malam tadi en suami balik kerja, beliau bawak balik pepatung askar. Jumpa kat luar katanya. Ala patung korang tau tak? Buat yang jakun, macam nie rupanya :


Dipanggil patung askar sebab badannya yg berbelang dan berwarna hijau 


Sedar tak sedar bertahun-tahun jugak aku tak pernah nampak kelibat pepatung. Macam sudah di ancam kepupusan binatang ni ekk. Bila en suami tunjuk dekat Aiman, melalak budak tu macam nampak hantu. Pepatung pun takut? Adui lawak la budak sekarang. Takut kat mana aku tak taulah.haha..


* Dulu masa kecik pepatung nie aku buat main jer. 











15 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

kutu..jelas betul gambar ni? awak pakai saiz apa eh?

hyz said... Best Blogger Tips

lah... takut si aiman ngn pepatung? heheheh ingat lagi time kecik2, byk giler pepatung depan umah... ada warna merah, biru... pastu tangkap pakai getah nangka yang dilekatkan depan lidi.. heheheh

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

dulu zman kecik2.. selalu pergi tgkap.. hihii

tp skrg dh bertahun2 jugk xnmpk ni..

puanbee said... Best Blogger Tips

kan tak nak bagi terbang siap cabut kepak dia ..wahaha jahatnya bee dedulu ..

tu gambar sapa ambik ? cantik ..

Daddylicious said... Best Blogger Tips

kalau maknya setahun tak jumpa pepeatung apalagi budak2 yg pertama kali jumpa...hehe

nurpiska said... Best Blogger Tips

agak2 boley makan x?hehe

Nur Farah Hani said... Best Blogger Tips

haha.. dulu amse kecik suke tangkap eppatung gune sarang labah2.. skang a`ah la payah dah nak jumpe.. da pupus kowt.. hehe.. :D

Awan Biru said... Best Blogger Tips

Waktu Awan kecik dulu panggil juru-juru. Selalu jugak nampak anak dia dalam/atas air. Mungkin, disebabkan suhu panas yang semakin meningkat membuatkannya semakin berkurangan.

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

dulu suka main binatang ni sebab nampak macam helikopter.. ekeke

Wanie said... Best Blogger Tips

ha,ah la kak..dah x nampak..nak pupus..sbb akak dok main sgt dulu :P wanie kecik2 pun selalu buru pepatung ni..huhu..siap tanggkap guna raket lagi..

anggunpesona said... Best Blogger Tips

Akak dulu pun suka main ngan pepatung ni. Siap ikat tali kat kepak dia jadi macam lelayang. Kalu kat tempat akak kami panggil binatang ni cakcibor. Pelikkan bunyinye. hihihi

chii said... Best Blogger Tips

heheh..chii panggil pepatung ni..helikopter...

rasanya aiman takut sebab jarang nampak kot..tu yg dok melalak tu :p

Wan85 said... Best Blogger Tips

http://wanwidget.com
masa kecik selalu jumpa benda nih

padin said... Best Blogger Tips

hehe payah betul nak tangkap binatang nih, selalunya aku hempuk guna raket badminton.. dapat memang dapat,tapi dah mati la..keh3.. boleh juga di panggil cakcibor keh3

Hanie_Dew said... Best Blogger Tips

dulu kecik kecik jiran aku gi tgkap pepatung besar pastu ikat ekor nga tali. bila dia n ak terbang tu dah macm pegang layang layang. hahahahha