Pixajoy

Thursday, November 17, 2011

Home » Kahwin Tak Jadi!

Kahwin Tak Jadi!



Dialog cap ibu dan anak yang berlaku malam tadi, tiba-tiba jer...


Aiman : Ibu, bila Aiman nak kawen nie?
Aku : (cuma gelak sinis) 
Aiman : Kalau dah kawen baru dapat anak..
Aku : Macam mana nak dapat anak?
Aiman : emm..(tak jawab, sebab dia nampak confuse dan tak ada jawapan sesuai)


Aku segera ke soalan seterusnya..Dah boleh agak jawapan dari Aiman.


Aku : Aiman nak kawen dengan sapa?
Aiman : Dengan Syasya..


Ini Syasya yang Aiman maksudkan. 
Masa nie Aiman merajuk tak mau enterframe sama.

Aku : Kalau Aiman nak kawen kena sunat dulu.
Aiman : Aiman tak jadilah nak kawen...


Tahu takut...Dialog cap ibu dan anak berakhir. Tak lama lepas tu, Aiman panggil aku, "ibu..tengok nie.." sambil buat gaya jalan kenkang lagak orang baru lepas sunat. Macam-macam Aiman nie.hehe.. 


Tapi itu hanyalah perbualan santai kahwin tak jadi seorang budak 4 tahun yang sebenarnya tak tahu  apa-apa tentang perkahwinan. Tapi kerana kahwin tak jadilah, bermula hari nie aku akan cuti selama 4hari. Rest sakan aku kat rumah. Mujur cuti tahun aku boleh tarik balik.


Tak perlu tinggi harga kalau nilai tak seberapa. Tak perlu nak bermewah kalau harta tak seindah. Tak perlu berlagak berada kalau dah memang tak ada. Sudah tiga tahun kami menunggu. Akad dan nikah itu yang penting. Peace, No War! (rujuk gambar). haha...






                                               

14 comments:

chii said... Best Blogger Tips

amboih,keck2 da pandai eh..ehehe

ehem.comel la syasya..mana tau..ada jodoh dorang bila da besr nnt kan..ehehe

padin said... Best Blogger Tips

uikk,, perenggan akhir tu macam nak bagitahu sesuatu aje kih3...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@padin
betul..ada maksud tersirat tu..sila faham..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@chii

dah beso nti mesti malu2, chii..Aiman nie memang macam org beso..:)

mykhalis said... Best Blogger Tips

mujur tak tahu camne nak dapat anak..wahahaha

Ila said... Best Blogger Tips

perengan yg akhir tu tak berapa pahamlah...heheeh

mamaNoriz said... Best Blogger Tips

bermakna sungguh ayat last tu!

so ibu mmg dah rela terima syasya jadi menantu ek...hihihi

si robot comel said... Best Blogger Tips

aiman comel.dah pandai pikir nak kahwin.hehehe

Daddylicious said... Best Blogger Tips

fuyooo kemain..hehe

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

alalalala.. comel je aiman menjawab kan.... hehehe

nurbeena said... Best Blogger Tips

Perenggan terakhir tu ada maksud tersirat tu.

sian Aiman kawin x jd. Takper, kecik lg

Wanie said... Best Blogger Tips

haha..aiman o aiman, kecik2 dah nak kawen..nak anak lagi tu..haha

ehh 3 tahun tunggu sape tu..ni adik akak ke?muka lebih kurang..

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Hihi.. Lucu betul tau Aiman ni.. aunty mesti tersengeh2 bila baca kisah tntg Aiman. Cumil sungguh.. :D

Wanie said... Best Blogger Tips

tidakkkkk..confirm kembang habis ni..haha..ni akak??nampak macam budak sekolah..huhu..awet muda tu..hehe