Pixajoy

Saturday, June 01, 2013

Home » Menu Berpantang : Ayam Bakar

Menu Berpantang : Ayam Bakar


Simple Ayam Panggang : Lada hitam+bawang merah+bawang putih+halia (ditumbuk), serbuk kunyit dan garam.

Sedar tak sedar hari ni dah 30hari aku berpantang. Tak lama lagi je nak raya.huhu. Dalam menu berpantang selepas bersalin, aku cuma makan ikan tenggiri. Dekat rumah aku ni pun memang jarang beli ayam. Bila takde ikan sangat baru en suami beli ayam. Ayam sekarang cucuk sana cucuk sini bukan bagus sangat pun makan. Tapi serius kan ayam memang sedap.

Sejak kecik aku dah set dalam kepala otak yang ayam kategori benda tak boleh makan bila luka. Boleh sebabkan gatal dan bernanah. Sebab tu masa pantang anak sulung dulu aku tak pernah sentuh ayam atau daging. Kali ni berani cuba pun bila luka dah sembuh. Sedap kot tengok en suami,Aiman dan adik aku makan nasik ayam. Takkan nak telan air liur je.haha..

Mungkin takde bukti saintifik mengatakan orang dalam pantang tak boleh makan ayam, seriously selagi luka tak sembuh aku memang tak berani. Orang kata kalau ayam kampung elok untuk orang berpantang, sekarang ni susah kot nak carik ayam kampung.




11 comments:

NzA said... Best Blogger Tips

ayam xgatallh PK..masa brsalin akak slalu mkn menu ayam..kalau daging xbrapa berani.....

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

alhamdulillah.nikmat makan :)
sedap tu kak :)

Hanih Borhan said... Best Blogger Tips

Bunyi Kak macam jarang gila makan ayam... Saya ni jarang gila makan ikan... Tempat saya org kata ikan mahal... Tapi tulah yang tak bagusnya, yelah, kalau ayam tu dah cucuk sana cucuk sini kan... Baik lagi ikan yg tak ada cucuk2...haha...

umi alya said... Best Blogger Tips

semuanya akak makan.. maklumlah bagi orang2 klinikal tiada istilah bernanah kecuali disebabkan oleh infection, lagipun protin diperlukan untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

guna pmanggang ajaib nmpk.. hihii

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Kalau kat hospital itu lah menunya. Mak akak pun tak berani mkn masa dlm pantang. Tgk pada org agaknya. Ada yg alah ada yg tak.

izan mama mia said... Best Blogger Tips

mak oii sedapnyer menu,..saya dl dok bantai sup ikan haruan jer...langsung xder selera

husna zahidi said... Best Blogger Tips

betul tuh kak murni..tgh luka pastu mkn ayam, alamatnya mmg xnak penyembuhan laa tuu..=/

balik kejar ayam kg..muahaha..

Masya said... Best Blogger Tips

tu dia pangang ayam pakai pemangang ajaib, rasanya blh kot murni masa dlm pantang makan ayam.. tp tgk masakkan.. jgn ayam masak sweet sour hahah .. mau bwh tu kepanasan... ;p

Che Rosliza Che Mat said... Best Blogger Tips

Cepatnya...dah nak habis pantang dah...

Watch Movie HD said... Best Blogger Tips

wah sedapnya bauuuu~