Pixajoy

Sunday, June 02, 2013

Home » Menu Berpantang : Bubur Oat Ikan Bilis

Menu Berpantang : Bubur Oat Ikan Bilis


Bawang merah+bawang putih+halia+lada hitam di tumbuk. Masak dengan air, dah mendidih masukkan oat dan garam.


Sekarang dah tak lalu nak makan nasi bila malam. Biasanya untuk dinner aku akan buat air susu campur nestum atau oat. Sesekali tukar menu sedap gak. Dah lama nak buat tapi asyik malas, bila datang rajin baru terhasil bubur oat. Letak lada hitam banyak-banyak memang umphh. Makan dengan ikan bilis sangai tanpa minyak. Aiman pun join sekaki. Untuk Aiman kena la goreng telur mata. Bertambah-tambah Aiman makan mengalahkan orang berpantang.




10 comments:

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Sedap? Lauk sedap mana pun kalau dok hadap hari2 mmg bosan kan? Terpaksa la kreatif. Saya tgh cari2 menu... nk pelbagaikan la konon. Nnti takut bosan =)

LYAfrina said... Best Blogger Tips

lya msa pntang dulu pon byk mkn lada hitam... biasa nasi putih tabur lada hitam+ikan panggang..tp sedap la jugok rasanya..

♥♥azatiesayang ♥♥ said... Best Blogger Tips

Salam Puan kutu...rindunya menu2 dalam pantang :D

alif ismail said... Best Blogger Tips

salam..

yum2..lama tak singgah kat blog akak kutu nih..hhi

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips

oat?

buat bubur?

husna zahidi said... Best Blogger Tips

eh..x terfikit pon buat bubur boleh letak oat..sedap ni..oat harituh pon belum habis lg..haha..

Masya said... Best Blogger Tips

oat dgn ikan bilis, seyes x pernah buat.. tp kalau dah dalam pantang mkn mcm ni terpaksalah kata sedappkan..

LiYa HaNiF :: said... Best Blogger Tips

menu2 dlam pantang mesti ada lada hitam kan... :)

Che Rosliza Che Mat said... Best Blogger Tips

boleh cuba waktu berpantang nanti...

*azni* said... Best Blogger Tips

oat?tak penah cuba lg resepi oat camni..selalu tibai nasik jer..hehe..