Pixajoy

Tuesday, June 25, 2013

Home » Karipap Inti Ayam dan Sosej

Karipap Inti Ayam dan Sosej



Balik playground kompem lapar. Setiap hari kena fikir menu untuk si chubby. Semalam kan, aku berangan nak buat karipap. Lama sangat pencen memasak masa dalam pantang hari tu, sekali belek kentang dalam peti ais pun dah busuk. 

Ada isi ayam sikit dengan sosej pun jadi. Buat la inti karipap. Baru tumis bawang Afia dah merengek. Bersilih ganti pegang letak si bambam siap jugak inti karipap aku. Inti kreatif aku tu korang bayangkan je la. Mana sempat nak capai kamera. 

Ni je buat tatapan




Kapit inti karipap dengan roti masuk pemanggung ajaib. Karipap kita dah siap dah Aiman! 


* Ada anak kecik ada hati nak gelek tepung kat dapur.haha..





14 comments:

Maria Firdz said... Best Blogger Tips

ni bkn karipap, tapi roti kepit.. hehe.. mmg ler kn.. de ank kecik dan plak nk bergelek kt dpur... hehe

Umie Artoqiemie said... Best Blogger Tips

takpe kak, ada hati xpe.. semangat tu yg penting hahaa.

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Tapi kakak nampak kerajinan telah terserlah. Gigih juga buat itu semua. Syukur Aiman dapat makan roti inti karipap - ibu Aiman bagi idea cantik buat auntie nak tiru:)

NzA said... Best Blogger Tips

yg penting ank suka makan..simple tapi sedap....

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips

ha...

memang simple...

lizz said... Best Blogger Tips

karipap jadik roti yer...tak per janji sodap...

izan mama mia said... Best Blogger Tips

hihihiih..karipap apa nama tuu

*azni* said... Best Blogger Tips

kreatip jugak..asal anak boleh mkn sudah..hehe..

ieda immi said... Best Blogger Tips

masuk pemanggang ajaib yee .. hurmm leh cuba nie .. akak x terfikir nak guna pemanggang tuu ;)

mrs mell said... Best Blogger Tips

sy pun.. kunon nak wat kek lah, macam2 lah.. ade dak kecik tu xnyempat haih!. haha

Masya said... Best Blogger Tips

hahaha.. janji aiman x persoalan ni.. karipap ke roti ibu , dah kira oklah sgt tu... blh masak.. janji simple blh makan..

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

memang gitu la ada anak kecik....akak sampai skrg pon susah jgak, si Afif melekat je kat kaki..huhuhu..

aizamia3 said... Best Blogger Tips

yeah.. mudah.. cepat dimasak sedap dimakan.. ;)

ZieMarziah said... Best Blogger Tips

wah kretipnya karipap anda hehehe
ini namanya roti impit pk!

*cantik header..kena sedia space utk no 3 plak hehehe