Pixajoy

Wednesday, June 12, 2013

Home » Penyelesaian Bila Aiman Lupa Homework

Penyelesaian Bila Aiman Lupa Homework



Pagi tadi sebelum kesekolah Aiman belek beg cari pencil box. Kemudian Aiman tepuk dahi dan keluarkan buku Matematik. Rupanya ada homework dia lupa buat. 

"Adui..ada keje sekolah..Aiman lupa!"

Patut la malam tadi Aiman sibuk betul mengira. Siap tanya ibu 4 tambah 4 berapa? Pastu dia sendiri jawab 44.haha. Rupanya dekat sekolah semalam belajar tolak tambah la kot. Tak siap kerjanya cikgu suruh bawak balik siapkan dekat rumah. Agaknya la..Nak marah pun tak guna, dah dia lupa.

Cikgu sekolah Aiman memang sangat jarang bagi homework. Aku pun dah lama tak selongkar beg sekolah Aiman sejak dalam pantang ni. Balik sekolah tadi check alat tulis semua tambah-tambah pencil colour memang ngeri kalau tengok. 

"Dah tinggal je buku tu, balik satgi buat. Kalau cikgu tanya kata Aiman lupa bawak buku.."

Bagus punya ibu ajar anak menipu. Bukan ajar menipu, cuma cari cara selesaikan masalah. Balik sekolah tadi Aiman bukak baju terus tekun buat homework hingga siap. Soalan abah pun dia tak hirau dah.

"Aiman.. 5 tolak 10 berapa?"

"Tunggu Aiman habiskan keje sekolah dulu la abah.."

Jawapannya jatuh la 10 tu kena tolak. Abah buat lawak bodoh! Semoga insiden lupa tak berulang.






16 comments:

Nor Salmi said... Best Blogger Tips

Hahaha.. teringat kat anak murid akak. Inilah alasan yang diberikan setiap kali tak siap homework. Akhirnya alasan tu cikgu dah tak terima lagi. Mana boleh jadi kalau setiap hari makin ramai yang tertinggal buku. Ada juga yang setiap hari terlupa bawak buku..

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Hehe... Boleh pulak aiman lupa yer. Penyelesaian yang bijak tu. Kadang2 ada budak bila homework tak siap... Tak berani nak ke sekolah. Gud boy lah aiman :)

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Hihihihi. Budak kecik takut. Tp, xkan la cikgu nk marah kan...

eita said... Best Blogger Tips

banayk sangat mikir tu sampai lupa buat homework

husna zahidi said... Best Blogger Tips

haha..sempat lagi abahnya buat lawak ye..

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Kalaulah cikgu Aiman baca ni.. Akak pula jenis lurus. Mengaku je salah ;)

AiSyA LiEzA said... Best Blogger Tips

heheehheh... prnh gax guna alasan x bawa sbb xsiap keje sek :p hahah... tapi skali je xD

sal ya said... Best Blogger Tips

adehhh... anak2 kalau balik tadika je mesti tanya ada homework ke tak. senang nak pantau.

ieda immi said... Best Blogger Tips

hhaha abah pun sama ..
kasi aiman komfiuss kan ekkee

yelah , bukan kita nak ajar dia cakap bohong tapi cari jalan penyelesaian utk dia dpt buat kerja , tapi dgn cara bohong ekkee .. sunattt .. anggap niat kita nak ajar anak2 agar dia x lupa lagi lepas nie ..
akak selalu ingatkan anak2 kerja rumah sbb sabriena anak tengah akak selalu kena rotan sbb x siap kerja rumah , soo nak make sure dia x kena rotan lagi , akk selalu ingatkan dia ..

kadang2 kita kena terima hakikat bila anak kita kena rotan , alhamdulillah akak x melenting sbb tahu kesalahan anak2 dan sedar cikgu mengajar utk kebaikan anak2 kita kan ;) kalau akak jadi cikgu harus tertekan bila anak murid x buat kerja rumah ekkeek ;)

izan mama mia said... Best Blogger Tips

hadoi...akak baca sampai tergelak besar..kelakar sungguh entry ini dngan lawak ibu n ayah aiman nie... kikikiki....

ehe nnt jgn lupalg ye aiman..ibu pun pandai sggh selesai masalah..kiki

umi alya said... Best Blogger Tips

pandainya ibu aiman, hihihi

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

ahha.. sempat lagi buat lawak...
rajin Aiman buat homework..:)

fieda said... Best Blogger Tips

pandai ibu aiman ye..

Masya said... Best Blogger Tips

saboo jerlah baik punya ngajar eh, baru aiman tkt..

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Anak Okje yg lelaki masa dia sekolah rendah ke menengah selalu lupa buat homework...geram tau!

chii said... Best Blogger Tips

adeih..ni mesti leka main ngn adik smpai lupa homework :p

aduhhh..leh plak abahnya wat lawak cmtu..adoii