Pixajoy

Friday, June 28, 2013

Home » Minum Air Gula Lepas Bersalin

Minum Air Gula Lepas Bersalin



Sudah di kampung, aku curi masa update sekejap sementara Afia tengah tidur. Ada yang tanya kenapa aku minum air gula? Masa pregnant dulu kan aku GDM, so kena minum air gula untuk pastikan yang aku ni takde kencing manis lepas bersalin. Prosuder dulu punya aku tak pasti. Lepas bersalinkan Aiman dulu aku takde pun minum air gula.

Seawal pagi terpaksa la angkut si bambam sekali. Macam biasa kena puasa malamnya mula dari pukul 10. Minum air gula lepas cucuk pukul 8, dua jam kemudian cucuk sekali lagi untuk bacaan gula dalam darah sebelum dan selepas. Relex je minum penuh nikmat perisa oren rasa macam mirinda. Alhamdulillah aku bebas diabetis, bacaan sebelum 4.7, selepas pulak 7.2.



Si bambam behave je. Sampai RSAT aku terus letak dia kat sofa. Tidur kat situ punya lama tak peduli tv kuat pun. Jaga sekejap bagi susu Afia sambung tidur semula. Good girl!





13 comments:

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Syukur...kadang tu pembawak masa mengandung...macam macam penyakit singgahkan...

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

lepas brsalin pun kena minum ke kutu? aiyooo... tp best lak ada perisa oren

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

lepas brsalin pun kena minum ke kutu? aiyooo... tp best lak ada perisa oren

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

alhamdulillah x de k.manis..akak ni melekat d.tinggi lepas bersalin afif dulu..huhuhuh..:(

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips

bagus la dok diam...

comel je...

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips

bagus la dok diam...

comel je...

Munnafendy said... Best Blogger Tips

waauuu afia pun dah bambam la!

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Ala... comelnya dia. Afia mesti jadi budak baik. Sian mak keja kan carik duit buat beli baju dan mainan Afia :)

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

Alhamdulillah.... bambam makin membesar...geramnya

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Harap2 xde la kencing manis kan. Huhuhu... Seriau!

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

oo. begitu kisahnya

sihat je afia ni ;)

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

alhamdulillah.. lega rasanya dah tau bebas dari diabetis

Masya said... Best Blogger Tips

alhamdulillah hilang, adik sy memang ada kesian dia.. mungkin sbb dia cucuk insulin tu.. sebab kwn saya ada bg tahu kalau cucuk insulin ni masa mengandung lps mengandung pun kesannya ada huhuhuhu....