Pixajoy

Thursday, June 20, 2013

Home » Cendol Terbaik Sungai Petani

Cendol Terbaik Sungai Petani



Lokasi berdekatan perhentian bas Sungai Petani, betul-betul mengadap Kedai Hari-Hari, depan Pusat Pakaian Juara kalau tak salah. Berniaga guna basikal roda tiga je. Tak pasti yang jualnya India atau mamak, tapi beliau Islam. Masa mula pindah SP kami gila ketagih cendol ane ni. Hampir setiap hari kot aku, en suami dan Aiman pekena cendol. Kira ane ni dah kenal aku sefamili sekali dengan bapak mertua aku pun dia dah hafal muka.

Semalam pekena cendol lagi. En suami sorang turun order. Aku, Aiman, Afia dan Ain dalam kereta tunggu cendol sampai. Tak kuasa nak turun dengan cuaca panas dan anak kecik. Selamber je kereta transform jadi stall cendol.ahakz. 

Tak jumpa lagi cendol yang boleh lawan this cendol. Aku yang tak suka cendol pun dah suka makan cendol tau!


Model cendol, macam biasa la si chubby Aiman.


Sedapnya.. Dah lama tak makan cendol Aiman kata. Ye la since ibu dalam pantang. Lama dah tu!


Datang SP jangan lupa rodger, nanti aku bawak makan cendol.hiks..




13 comments:

Mimie Najib said... Best Blogger Tips

sedapnya cendol sis..hehe..
haritu makan kat mr.cendol. not bad la..suka lagi yang jual kat luar...

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

nyum! sedapnya cendol..dulu masa duk SP sy suka makan cendol di simpang Taman Ria Jaya tu..tak tau skrg ada lg ke tak..:)
peberet juga cendol tu..

Masya said... Best Blogger Tips

amboi kemain aiman.. makan dalam kereta jer yer...

Umie Artoqiemie said... Best Blogger Tips

hasil tangan macha sentiasa terbaik.

Cho Zila said... Best Blogger Tips

cuaca panas2ni pekena cendol memang best...

umi alya said... Best Blogger Tips

bestnya Pn. Kutu nak belanja makan cendol, tunguuu!!!

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Kalau kena model yg menggayakan Aiman memanglah auntie terus ngenceslah Aiman.. sedapnya:)

Mrs Lurve said... Best Blogger Tips

dh mkn cendol ke? kan ke sejuk tue..hehehehe

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

tengok Aiman makan memang mengoda..dah la ngah puasa ni..huhuhu..

izan mama mia said... Best Blogger Tips

mmg nak p sp nnt...

huwaaaa acik posa nie...tergugat tgk aiman makan cendol...

Nastyna said... Best Blogger Tips

Haha drive-thru cendol. Kalau I buat jual kat sini mesti laku cuaca panas tak ingat skang ni.

husna zahidi said... Best Blogger Tips

owh sungguh ka kak murni..benda kena try nih..hehe..xpee nnti kalau lalu situ boleh la nak try..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Salam, saya pernah makan Cendol 696 kat depan ADK (Anti Dadah Kebangsaan)/JPJ SP/INTAN sana. Sedap gila..xpernah lagi jumpa cendol sedap mcm tu. kalah cendol mamak yg kak Kutu ceritakan tu. Xtau la kot2 selera saya di situ kan..tp hok tu setau saya resipi rahsia depa sejak thn 1993 lagi.