Pixajoy

Thursday, June 27, 2013

Home » Nasi Goreng Darurat

Nasi Goreng Darurat



En suami balik kerja biasanya kalau lapar memang beliau makan kat luar. Tengahari bila beliau tak makan, nasi lebih banyak la. En suami pun request nasi goreng. Tengah-tengah malam aku bersilat kat dapur buat nasi goreng darurat. Guna telur dan ikan bilis je. Versi malas yang amat lada kering potong besaq gedabak macam ni serupa nak bagi laki tercekik. Luckily beliau makan licin dua pinggan. Yang paling kagum rupa lada kering pun tak nampak.haha..


Senyap-senyap je capai kamera tangkap gambar malu wey nanti en suami gelakkan. Nasi sebenar adalah dua kali ganda banyak dari ni. Bayangkan kalau dua pinggan banyak mana.hakhak






14 comments:

transformed housewife said... Best Blogger Tips

nasi goreng darurat pun kalau dimasak dgn kasih syg (mcm chef2 dlm masterchef selalu ckp tu, hehe) mesti sedap.

SYAHIDA said... Best Blogger Tips

wah ade gak versi darurat ye...kalau sy bile ank tiba2 request, msk nasi letak kicap, garam and gula sikit siap........ank2 mmg peberet dorg nasi goreng, mmg licin la..kalo diikutkan pg, tghari, mlm pn nk mkn nasi oreng hehhe

Cik Gee said... Best Blogger Tips

assalamualaikum puan kutu,

dah namanya air tangan isteri, dua pinggan pon boleh jalan... hehe.. :P

erna said... Best Blogger Tips

nasik goreng darurat yang nampak sodap..ada telo mata lg :)

izan mama mia said... Best Blogger Tips

lor...sadis sungguh nama nasi goreng tuu..er...tapi kalau dah lapo..kenyang...

NzA said... Best Blogger Tips

airtangan isteri tetap sedap ditekak suami....

umi alya said... Best Blogger Tips

sib bek ada 2 pinggan jer, kalu ada lg, mau bertambah2..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hubby lapar la tu... tu yg byk sgt mkn kan... lgp[un muni msk dgn ikhlas, mestilah sedap :)

aizamia3 said... Best Blogger Tips

yang penting sedap dimakan.. ;)

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Walaupun nampak pucat je tapi kalau pedas dan ada ikan bilis...pergh!! mmg sedap!

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

darurat pun tetap sodap kalau kutu yg masak... hoho...

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Ikhlas tu tetap ada. Sebab tu sedap :)

CtAyue said... Best Blogger Tips

tgk nasi goreng ni teringat kt mak saya.. mak saya suka masak nasi goreng cmgini..sempoi jer tp sedap..hehe..

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

darurat pon cik suami suka ok kak :)
janji air tangan cik isteri dia kan