Pixajoy

Monday, June 03, 2013

Home » Buku Rekod Kesihatan Bayi dan Kanak-Kanak

Buku Rekod Kesihatan Bayi dan Kanak-Kanak



Masa keluar hospital lepas bersalin, pihak hospital akan bagi dua buku rekod kesihatan anak. Satu untuk simpanan kita dan satu lagi untuk klinik yang kita buat checkup. Mula-mula dapat aku teruja sangat tengok buku rekod ni catat segala detail maklumat tentang perkembangan anak. Almaklum la kan orang dah lama tak beranak. 

Masa Aiman dulu kad rekod kesihatannya kecik je panjang kertas A4 lebih kurang, sehelai je kot ada poket pastu isi segala macam kertas yang tulis rekod kesihatan kat dalam. Naik lunyai la bila umur dah 6 tahun. Yang ni buku siap kertas keras. Praktikal la untuk simpan tak berkedut sampai anak besar.


Pink for girl, Blue for boy

Seronok baca buku ni. Macam-macam info ada. Ayat kemain jakun.haha





13 comments:

ieda immi said... Best Blogger Tips

aah kemas ... siap biding tuu .. memang praktikal ;)

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Anak-anak kakak pun pakai buku macam ini tapi tak binding sebab kakak bersalin di hospital swasta. Kena simpan tu sampai habis semua injection yg diperlukan

Budak perempuan sampai Rubella kalau tak siap (dululah sekarang kakak dah tak tahu).

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

Dah cntik buku nya.. dulu yg biasa je yg panjang ke atas tu juga.. tak tahu lah bila lg nak merasa ada buku ni..:)

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips

utk kesihatan anak-anak...

:)

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

betul PK..buku tu memang byk info..akak pun suka baca..:)

husna zahidi said... Best Blogger Tips

kalau pesyen dulu2 yg mcm brochure tu kan?? haha..

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Alia punya still lama punya stail. Yang baru ni nampak lebih bagus kan...

Masya said... Best Blogger Tips

makin maju mesti ada perubahannya, saya tgk buku adk saya pun mcm ni...

LiYa HaNiF :: said... Best Blogger Tips

qalesya punya dulu kaler biru kt rumah tue... :)

ummi izan said... Best Blogger Tips

ye muni.. anak2 k.izan, zayyan sorang je ada buku tebal camni. abg2 berempat tu yang kertas panjang tu je. kena simpan elok2 sbb berguna masa nak sekolah nnti.

Che Rosliza Che Mat said... Best Blogger Tips

cantik bukunyakan....tak adalah koyak hihihi

izan mama mia said... Best Blogger Tips

err sampai 6 tahun ker?..hahaha tak perasan lak..sbb lama dah tak bw mia g kliknik ..huuuhu

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

dah lain rupe buku rekod kanak2 skrg ni ye. ketinggalan dah daku