Pixajoy

Saturday, February 21, 2015

Home » Bila Berdua

Bila Berdua



Hari Jumaat kira macam hari bersama famili  kerana abah Aiman Afia cuti sehari saja dalam seminggu. Tu pun kadang kena masuk kerja jugak paginya. Ibu kalau takda abah, tak pernah nak panjang langkah lagilah pasal buta geografi.haha..Kalau tak outing, lepak kat rumah buat taik mata aktiviti paling best. 

Semalam petang tinggal ibu dengan Afia je berdua. Aktiviti kami merempit naik moto pergi kedai beli yogurt dan roti pastu lepak kat playground sambil makan. Dalam dok layan Afia main baru teringat Jumaat ada pasar. Mula-mula macam nak berdua ke pasar malam, tapi kami tak pergi pun pasal dah lewat sangat. 



Balik rumah masak Maggi sup je la makan dua beranak. Bambam tak sabar sangat dah nak makan tu sampai tangan masuk mangkuk. Ni celur sekeping maggi kering pun tak habis makan. Afia dok kata dap! Makan jugak la sikit. Sejak demam Isnin lepas sampai sekarang tak lalu makan, tapi tetap bulat.hehe..



Malamnya Read Aloud seminit dua pastu lepak mengempeng depan TV sampai tertidur.hehe.



Kenapa kami berdua? Abang Aiman dah ikut abah pergi stadium tengok bola. Semangat anak Kedah walau hakikatnya anak dan abah dua-dua pun JDT.keke...




9 comments:

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Kalau berdua je rasa sunyi pulak kan.. kalau saya pun, memang tak ke mana kalau xcukup 4 orang ni, rasa tak best kalau jalan. Bimbang pun sama..

Tak kisahla ya.. asalkan dapat ke stadium, meriah...Penyokong JDT rupanya..ingatkan Aiman minat tegar Kedah..

syikin maarop said... Best Blogger Tips

hehe.. geramnya tengok tangan si comel afia tuu.. :)

Chot said... Best Blogger Tips

Oooo..boikot jdt nih. Geng abahnya la aiman. Moleppp

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Aisy Nasiha

aiman n abah mmg penyokong setia kedah..tp dua2 lahir kt johor..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Aisy Nasiha

aiman n abah mmg penyokong setia kedah..tp dua2 lahir kt johor..:)

ida =) said... Best Blogger Tips

Amboi aiman... Sakan!

LYAfrina said... Best Blogger Tips

msti sunyi sikit bla dh berdua kan..xpela..sesekali ..hehe

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

ooo gitu kesahnya
nape pk tak join skali ?
syiokknya bawa moto ronda ronda dgn afia.x sabar tunggu rania besar nak ronda juga.ihik :’)

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Mana boleh macam ni Aiman... Walau di mana berada kena ingat negeri kelahiran! Tengok macam Aunty, walau katanya dah jadi si Tanggang, tetap juga Johor dihatiku *_*

Wah, PK pandai merempit rupanya! Kalahlah saya di situ :)