Pixajoy

Sunday, February 08, 2015

Home » Apam Susu Kek Ising

Apam Susu Kek Ising



Hari yang sama buat puding roti terus mencuba apam susu. Alang-alang dah panaskan pengukus, terus meroyan la kan. Percubaan pertama buat setengah adunan saja. Konon malas nak kalerkan. Adunan semua version masuk blander putar semudah ABC. Bila dah siap kukus, nampak leper pucat tak menarik pula.



Ting! Idea datang untuk mendeko apam menjadi kek ising. Pertama kali jugak aku datang gila macam ni siap keluarkan acuan samperit buat bunga. Bunga jarang dengan jarak yang jauh berbeza satu sama lain ada aku peduli. Icing tak payah cerita comot yang amat pakai sudu semata untuk ratakan.muahahaha


Hasil apam agak padat. Bila kena dengan padanan ising baru sedap! Tintong betui la!


Please don't try this at home. Nak resepi tak?hahaha...








7 comments:

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Haha.....mmg idea ting tong sungguh.....
Nampak tebal icing tu weyh....

Okje suka gak makan apam gula merah, tp salut kelapalah baru best , bukan salut icing cenggitu haha....

Aiman mesti suka ni

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Haha.. asalkan sedap di tekak kita kan? Tak kisahla ting tong ke apa..

Sya Nadia said... Best Blogger Tips

Wohoo.. bijak la kak... haha.. 2 in 1.. kek ye,apam pun ye..hehe..

*akk,sorry x dpt nak komen entry lain.. sya dah bc,tp mood kelaut lagi.. x tinggal komen la.. :'(

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

tingtong pon timg tong la pk.janji sedap ditekak
ala, sharing is caring kan.. :)

LYAfrina said... Best Blogger Tips

yummm..nmpk sedap..ising dia pom nmpk cam lemak berkrim je..

nurbijen said... Best Blogger Tips

Apam susu pun pakai aising... kreatif habis... Janji cantik dan sedap utk keluarga :)

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Macam-macam idea tingtong PK ni. Yang penting Aiman habis makan. Seisi rumah kita suka, cukuplah. Tak kisahlah derhaka sikit banyak pada resepi. Saya bab-bab susu ni memang lemah sikit. Kat rumah tu entahlah, nafsu makan boleh tahan tapi semuanya jenis memilih tahap gaban. Tensionlah kalau suka-suka masak benda baru ni. Macam syok sendiri pun ya juga!