Pixajoy

Saturday, November 09, 2013

Home » Ujian Kecil

Ujian Kecil

 
 

 
Berdepan masalah pengasuh lagi
 
 
Di sebalik ketenangan seorang ibu
 
Berharap ada lebih baik
 
Semoga dipermudahkan
 
 
Keluhan lelaki bernama abah
 
Satu benda ni paling susah
 
Cukup la dua orang
 
 
 
* Kadang-kadang berkata-kata sedikit itu lebih baik
 

 
 
 
 

 
 
 





15 comments:

TelingaBulat said... Best Blogger Tips

semoga semua nye dipermudahkan dengan izinnya ye ;)

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Pendek tapi penuh makna ni..
Banyak cabaran dlm urusan penjagaan anak ni kan?

Saya pun selalu pikir sama dengan suami PK.. nak jaga kualiti yg ada.. semoga ada penyelesaian terbaik tu..walau apa pun masalah sebenarnya.

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Bila ada anak. Banyak benda perlu kita fikirkan kan... Muni. Nak2 anak masih kecik. Kerisauan memang di tahap yang tinggi... Lebih2 lagi pabila anak dijaga oleh pengasuh. Memang risau.

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

Sabar ye PK.. insyaAllah akan ada jln penyelesaiannya..sy dl pn pernah alami.susah nk cari pengasuh. .smpi jd dilema.. skrg ni Alhamdulillah dh ok..

mrs MELL said... Best Blogger Tips

masalah yg sering ibu bekerja alami.. semoga dipermudahkan..

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Alahai siannya PK....
Import emak dulu le sementara nk dapat pengasuh...tak pun letak kat nursery le PK

PakcikLie PCL said... Best Blogger Tips

cukup la dua org mcm sy juga..yg pastinya rezeki anak sentiasa ada.. antara ujian kecil yg menimpa masyarakat zamn sekarang. ..cepat menyerah kalah dlm menempuh rencah kehidupan.

Aefa Aerisya said... Best Blogger Tips

semoga dipermudahkan segala urusan ye.. mmg dilema yg selalu dialami oleh kaum ibu.. :)

NzA said... Best Blogger Tips

semoga dipermudahkan....ujian drNya nk uji thp kesabaran kita.

tomato oren said... Best Blogger Tips

kena cari pengasuh yang baik dari segi akhlak dan jga agama..sbb tu bg aku mempengaruhi attitude anak anak..aku cakap berdasarkan kepada pengalaman kak sepupu aku...balik umah cakap mencarut mak dia tnya ko belajar mana dari anak si pengasuh..nahhh..hamek koo...last2 letak anak di nursery..hoho

tomato oren said... Best Blogger Tips

kena cari pengasuh yang baik dari segi akhlak dan jga agama..sbb tu bg aku mempengaruhi attitude anak anak..aku cakap berdasarkan kepada pengalaman kak sepupu aku...balik umah cakap mencarut mak dia tnya ko belajar mana dari anak si pengasuh..nahhh..hamek koo...last2 letak anak di nursery..hoho

umi alya said... Best Blogger Tips

Moga dipermudahkanNya, aamiin

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Semoga dipermudahkan segalanya.

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Saya dulu masa bertukar pengasuh Abang, menangis berlinang airmata sebab sedih sangat. Dah pengasuhnya baik tapi tak mahu jaga dek kerana nak dapat cucu. Tapi alhamdulillah, pengasuh Abang semuanya baik. Nasib baik juga kerana kakak sulung sudi menjaga anak-anak. Lega sikit hati mak nih. Takpa PK, insya allah doakan yang terbaik untuk Afia.

Masya said... Best Blogger Tips

kenapa pengasuh buat hal ker??? emm bnykkan berdoa.. allah tahu yg tebaik.. moga dipermudahkan.. tp agak menguris hati kalau ckp cukuplah 2 kan huhuhuhu