Pixajoy

Thursday, November 21, 2013

Home » Gangguan Dalam Rumah

Gangguan Dalam Rumah



Gempaknya kisah pasal Villa Nabila. Aku geleng kepala bila seorang anak beri alasan tak ingat nombor telefon mak sendiri. Nombor telefon awek-awek depa, depa boleh ingat pulak. Tak tau la kalau ni modal surat  khabar untuk berbasi cerita semata. Paper pun bukan boleh percaya bulat-bulat, banyak yang disensasikan dari kisah sebenar. Ok intro tamat.

Kisah aku nak cerita takde kena mengena dengan Villa Nabila. SIL aku dok kuarter tentera dalam Pangkalan TLDM Lumut. Rumah lama dan kadang-kadang lama ditinggalkan tanpa penghuni faham sendiri la apa yang dinamakan gangguan dalam rumah. Baru-baru ni je benda tu menggila dok ganggu anak sedara yang umurnya setahun lebih.

Sebelum ni SIL pernah cerita gangguan kecil macam ada benda dok main plug lampu dalam bilik dan jumpa titisan darah dekat tong sampah. Anak dia beberapa kali juga menangis melalak ditengah malam sambil tangan tunjuk-tunjuk kat satu arah. Bila suami dia duty malam memang tinggal berdua je la dengan anaknya tu. Aku pernah cerita yang anak dia istimewa, takde anak mata dikedua-dua belah. Mungkin kerana sifat istimewa ni juga senang bagi dia nampak benda-benda halus.

SIL baru je keguguran. Baby meninggal dalam perut dah dua minggu doktor kata. Tapi benda baru mana la tau baby pun belum gerak. Ada petanda macam badan jadi seram sejuk, bengkak sekitar hidung dan demam-demam. Sebab takde pengalaman ingatkan pembawakan budak. MIL pun suruh bawak bersabar je la. Rupanya begini tanda-tanda anak meninggal dalam perut. Korang alert ekk hal sebegini aku sendiri pun baru tau.

Ok melalut dah cerita. Yang sebenarnya lepas je SIL gugur setiap malam anak dia menangis tengah-tengah malam. Melalak tak ingat kesian sungguh mendengar apatah lagi yang melaluinya. Suatu malam waktu anak dia menangis yang paling teruk kebetulan mak abah tidur rumah aku. Pukul dua tiga pagi aku dengar bising-bising kat luar SIL telefon bercakap dengan mak.

Bila tanya dekat anak sedara apa yang kacau dia, dia jawab Auww (meaow or kucing la maksudanya tu) sambil tunjuk kat ibu jari kaki. Agaknya kalau dia petah cakap tentu boleh cerita lebih terperinci. Sanggup tak bayang camna rupa benda tu?huhu..

Mahap ye tak kose nak letak gambar hantu kat sini. 






21 comments:

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

mmg di pengkalan tldm tu rasanya menyeramkan... kakak mama kaein dgn tldm juga dah lama dah. mama dulu kalau cuti sekolah mesti stay sana... di blok C6 kami tingkat 1... mama dgr ada org main bola ting atas... bila esok ckp dgn kakak dia ckp tingkat atas tu kosong x de org duduk... menyeramkan... belum lagi kami dgr bnyi tapak kaki kuda

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Auw, ngerinya! Susah hatilah kalau berlaku gangguan macam ni. Dahlah kita ni memang tahap penakut yang serius gila walaupun suka cerita seram.

Cerita Villa Nabila tu, buat menyakitkan hati aje. Lupa inform maknya, nampak sangatlah motifnya tu.

Nurfaezah Abdullah said... Best Blogger Tips

perhaps blh mintak tlg bantuan ustaz

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Seram jugak kisah SIL Muni tu. Org tua2 kata bdk memang blh nampak benda2 pelik.

Kesuma Angsana said... Best Blogger Tips

mak.. seram sungguh ni !

Montana said... Best Blogger Tips

David Teoh nak buat filem dah pasai Villa Nabila ni..buat duit lagi depa...

Amanda Suria said... Best Blogger Tips

X keh byg dan x nak byg ..menakutkan...

umi alya said... Best Blogger Tips

villa nabila, tak pasai2 terfemes

Nastyna said... Best Blogger Tips

hahah punya seram cerita tekun I baca, tapi ayat last tu kasi potong citer seram la... ngekek2 I gelak.

eh tapi mmg takut kot duk umah cenggitu berdua jer, and dah jadi benda2 kacau ni kan. Tak panggil orang halau2 kan ker, kesian jugak anak tu asyik nampak jer kan.

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Ai takutnya baca ni.. saya doakan semoga SIL PK ni akan tabah menghadapi dugaan ini..tak ada plan nak pindah ke rumah lain ke? Risau juga macam tu...

tomato oren said... Best Blogger Tips

villa nabila???mcm vongok je budak tu..kalau aku jd mak dia malu nak masuk tibi punya anak mcm tu..hahaa..ok off topic..

waaaa...mmg ngeri beb kalau ada gangguan mcm ni, umah kt kg aritu kdg siang bunyi mcm org pjak zink..upenye ada yg tumpang nak berhijrah dari pahang ke kelantan...

baca yasin solat hajat...

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Akak pun geram jugak ngan budak tu. Menyusahkan bnyak pihak.
Isshhhh takut laa dik dgn benda2 mcm tu..akak pun pernah alami masa dop di kuartes dulu..

Aty_Fared said... Best Blogger Tips

aaiihh,,,macam sereeeemmmssss jer.... bace pagi buta lak tu...

Puan Mell said... Best Blogger Tips

seramm... dahla baru2 ni ade kes bunuh kt TLDM lumut tu.. huhuhu..

Chot said... Best Blogger Tips

Cerita akak Ni la scary dr villa nabila yg xtau hujung pangkal tu. Huhu.

lily lotus said... Best Blogger Tips

aduhai seram pulak dengar. semoga ur SIL and family dilindungiNya. eh hai..salam perkenalan :)

Masya said... Best Blogger Tips

gegegge.. seram..

tq kongsikan info kalau bab meninggal dalam perut..

lizz said... Best Blogger Tips

eeei seram la gini...ngeri lak bila anak nangis memalam cakap ader benda pelik2 seriau bulu roma...mintak dijauhkan dari menda2 seram gini...

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

erk! seramnya..klu sy mesti tak berani kena tinggal sdiri..huhu..
kena panggil ustaz tu tolong tgk kan rumah tu.. ye lah! walau mcm manapun kewujudan makhlus2 halus ni tak dpt dinafikan...

Time Traveller said... Best Blogger Tips

errkkk... serammm sesangat nie.. nasib baik tak attach sekali dgn gambar :D

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

sy mmg seriau la bab2 ni.. xnmpk pun xpa...

btw, sy pun baru tahu tu tanda2 dia yer