Pixajoy

Wednesday, November 06, 2013

Home » Mengidam Sepat

Mengidam Sepat



Pagi tadi lepas beli breakfast singgah kedai ternampak sepat ikan masin. Macam sedap je tapi aku masih teragak-agak nak ambik. Bila fikir balik kang kempunan rembat la 3 ekor. Cukup la kan sorang sekor, beli banyak ada jugak bakal darah tinggi. Ni pun aku rendam bagai sejam sampai luntur semua masin dia.


Fulamak haven tau makan nasi panas-panas dengan kicap dan sepat. Ini bukan mengidam, ni penyegan(pemalas) namanya!haha





19 comments:

Nora Karim said... Best Blogger Tips

ooo suka makan ikan masin ye... saya tak mkn ikan masin... ada sekali dua je makan...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Nora Karim

sekali sekala makan sedap..tak pernah beli ikan masin tu yg teragak tu..:)

Cik Tieka said... Best Blogger Tips

ikan masin mmg pembuka selera kak..kalau takda lauk pun x pa..kalau sye ada nasik sama ikan masin pun sudah cukup.huhu senang dijaga,,, =D

Pokok Manggis Depan Rumah said... Best Blogger Tips

Sedap makan sepat ni masa mengidam.

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Saya pun suka kalau sekali sekala makan ikan masin.. rasa puas je kalau makan dgn nasi panas dan ada pulak kuah kari.. haa..

Chot said... Best Blogger Tips

sepat masin is superbbbb! dlm2 byk2 jenis ikan yg dibuat asin..sy paling suka sepat nih..voiiilaa

BUNDA a.k.a KN said... Best Blogger Tips

sedap tu...kalau sepat pekasam lagi sedap...tapi bunda kurang jugak...ialah faktor usia kannn..

umi alya said... Best Blogger Tips

ikan masin ala2 yg dijeruk, meletoppppppppp.. feveret akak tu

Maria Firdz said... Best Blogger Tips

Wah... Mkn pns2 sedapkn..

makchaq said... Best Blogger Tips

Makchaq pun ada jugak mengidam benda ni... terbau2 sedapnya...

Shark Kay said... Best Blogger Tips

hohoh..
makan panas2 mmg sedap kak..
rasa cam duk kt kampung dh makan tu.

Cho Zila said... Best Blogger Tips

memang idaman kalbuni.. kalau yang tak masin lagitu buat gulai tempoyak sedap tau..

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

eh best pa makan ikan masin sekali sekala......tmbh2 orang kampong cam fyzz nih..heheh suka ja..:)

Kesuma Angsana said... Best Blogger Tips

hehehe mmg sedap pun !

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

sekali sekala mkn, sedap jugak ni... ns plak pns...

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Makanan ni lagi simple lagi sedap, kan. Perghh, memang tak menahan kalau nampak nasi+ikan sepat+telur+kicap. Indahnya dunia!

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Weyh...mmg sedap ni PK....okje pun suka tau...2 hari lepas baru goreng ....mmg selera sungguh mak makan weyh.. hehe

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Akak pun suka..sedap makan ngan nasi panas2.,

Masya said... Best Blogger Tips

lama x makan dah... ssh jumpe huhuhuhu