Pixajoy

Monday, March 14, 2011

Home » Tak Ada Tajuk

Tak Ada Tajuk


Malam tadi aku keja. Pulang pada pukul 7 pagi. Saat entri nie ditulis aku kat tempat keja juga. Baru masuk pukul 1 tadi..Minggu cuti sekolah ada saja yang cuti. Terpaksa la OT..Skang cuaca kat luar sejuk sangat..baru lepas hujan lebat.Kat dalam opis nie pulak aku sedang berbaju sejuk eskimo..

Pagi tadi balik keja terus singgah kedai beli nasik lemak 4 bungkus dan kuih bernilai tiga ringgit ada 9 ketul. Nasi lemak pula sebungkus berharga RM1.50. Maka jumlahnya adalah RM9.00.(betul kan aku kira?)

Bukan nak mengajak korang belajar matematik, tapi nak bagitau yang famili aku yg berjumlah tiga orang nie makan banyak..En suami tak cukup sebungkus nasi lemak sebab perut dia paling besar antara aku dan aiman. Selesai makan aku dan en.suami menyambung tidur. Ya enak benar tidur sebaik sahaja makan. Gembira sekali lemak2 dapat beranak pinak dalam badan kami..

Aiman pula tanpa rasa mengantuk, pantas meminta aku membuku saluran 611 untuk menonton kartun. Tak heranlah sebab memang dah jadi rutin harian dia. Biarkan saja dia tengok TV janji ibumu dapat membuta tanpa gangguan. Malam tadi tidur lambat menggodeh review dari puanbee.Sedar tak sedar sudah hampir pukul 4 pagi baru aku melelapkan mata.
  
Ohh damn..tiba2 aku terjaga..Habis basah semua baju aku kat ampai, hari hujan rupanya..lalu aku menjerit..Aiman angkat kain jemuran..Hujan sudah turun!!...Ok aku tipu..aku jugak yg terpaksa angkat ok..Sedap betul tido.Padan muka aku baju basah..

Oleh kerana tahap kemalasan yang tinggi, bangun dari tido aku hanya masak nasik dan goreng ayam. En suami silalah makan ayam goreng popcorn ini bersama kicap.Isterimu malas masak..Harap maklum..
 -
-
-
-
-
Bahagian peha aiman dah rembat. Kenapa ayam nie tak nampk sedap?Kerana ayam pun malas seperti tukang masaknya..

25 comments:

AYuNG said... Best Blogger Tips

hehe...monday sickness mungkin....:D

Miss Tira said... Best Blogger Tips

Jangan malas-malas Puan Kutu. Anda orang penting dalam keluarga. Ngeee :D

sang gOomaLL said... Best Blogger Tips

nasib baik en suami x bnyak songgel.. mengcekik je ape yg ade.. ok la tu.. heheh

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

ayung : takdenya monday siknes.bkn keja opis hour pun.hikhik..
tira : skali2 dtg jugak mls.hehe
sang goomall :dia tolak batu n kayu jer..:)

Qamarul said... Best Blogger Tips

naseb baik ade kicap :P... ha3

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

kicap memang sentiasa ada kt rumah..:)

chii said... Best Blogger Tips

dlm keadaan uhajn dan kelaparan..chii lihat ayam yg ada di pinggan sngt menyelerakan :p

bee said... Best Blogger Tips

hehee kelakar ayam pun malas yer..haah bee masak ikan tilapia masak merah pergghhh kak kl ni ikan tilapia jarang2 jumpa!

rm 9 yer kalu bee rm15 tettt....perut kicik pun kuat makan hohohh

mommylavender said... Best Blogger Tips

law perut lapar ape pun sodap...hee

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

chii : klu lapar semua jadik sedap!
bee : RM15 klu mkn kt warung.nie takeaway.hehe..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

betul mommy..dh lapo apa pun layan..

♥ kyu said... Best Blogger Tips

hahaha tukang masaknya? :)) dalam tuu

Cik Sue said... Best Blogger Tips

he3...cik sue pun dijangkiti penyakit malas gak arini...isnin yg membosankan... =D

Rina AVAIL a.k.a cik betty said... Best Blogger Tips

haha..takpelah jgn nilai dari rupanya..kdg² benda nampak tak cantik rasanya sedap berbanding benda nampak cantik tapi rasanya hampeh..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

cik sue : samalah kite..:)
cik betty : betul!sedap nie tau..kihkih

topimagine said... Best Blogger Tips

hehehe.. ape la puan kutu ne.. leh dibantai kn tido sampai xingat dunia... hehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

well..ngantuk pnyer pasal.kehkeh..

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Yeah!!! Kalau perut dah lapar... Apa ada depan mata pun dirembat.. Tak kira... Hehehe. Mcm sedap jerk ayam tu :)

kay_are said... Best Blogger Tips

xmo malas2.. xmo.. tapi still nampak sedap g ayam tu.. hee

Miss Dill said... Best Blogger Tips

lapar tgk ayam :)

Miss Dill^^

Wan Hafisah Collection's said... Best Blogger Tips

Alamak, nmpk x cun ayam tu!
pakai tepung segera adabi pun hokeh!

TheFusionTea said... Best Blogger Tips

Alhamdulillah hidup yg tenang, suami dan anak yang baik. Boleh tahan ayam tu , ngap :)

Mutalib attholib said... Best Blogger Tips

kesiannya dirimu wahai sang suami.. huhuhu

Piasara said... Best Blogger Tips

"awat ni?Buat2 tanya pulak...akak pun kalau dah di serang kemalasan tahap melampau,lebih kurang macam kamu la jugak..apa nak buat,lagikan pasir pantai pun berubah..inikan pulak sifat manusia...kahkahkah..ada kena-mengena ker?"

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

thefusiontea : Ahamdulillah..Amin..:)
Mutalib : Nasib badan!kiki
piasara : ye kak..betul3..kata upin ipin