Pixajoy

Monday, March 28, 2011

Home » Durian Peningkat Ghairah

Durian Peningkat Ghairah



Assalamualaikum..


Semalam keluar cari durian untuk hilangkan en suami punya mengidam malangnya tak  ada pun kat area Renggit..Kat tempat tinggal aku, sesetengah tempat dah ada musim durian. Tak ada rezeki lagi en suami mau merasa serawa durian. Kesian..Tadi sambil blogwalking, sambil tengok berita sambil belek Majalah Harmoni, (berapa kali sambil daa...) dapat info yang menarik pasal durian. 




Durian peningkat ghairah? Pertama kali aku dengar..Di gelar sebagai raja buah, durian mempunyai khasiat dalam meningkatkan ghairah seks melalui kandungan alkohol yang didalamnya bersifat memanaskan fungsi tubuh. Makan satu atau dua biji durian sehari akan merangsang saraf-saraf pada alat kelamin sehingga berupaya meningkatkan ereksi. Ereksi tu apa kalau tak tau korang bley google sendiri..tak kuase mak nak bagitau! haha..Sifat panas yang dimiliki durian juga berupaya membuka pembuluh darah alat kelamin lelaki dan wanita.


Selain itu, isi durian juga berkesan untuk mencegah penuaan dan meningkatkan kandungan zat besi dalam tubuh.Gandingan isi bersama akar durian juga dapat mengatasi bengkak, penyakit kulit dan penyakit kuning. Lepas nie ko kena suka makan durian tau..(monolog dengan diri sendiri..keke..)


Selamat membaca informasi dari puan kutu..Tata...


30 comments:

Wafiy Suzly said... Best Blogger Tips

durian kampung mahal ooo T.T

mommylavender said... Best Blogger Tips

salam malam puan kutu~hee...udah macam dok`o`tor( baca betui2..hahah) lak muni ari ni....mommy tak gemau duran2 ni...musyuk

wath said... Best Blogger Tips

alamak sy lum kawen tapi suke makan durian.

leh kan kan kannn :D

wath said... Best Blogger Tips

alamak sy lum kawen tapi suke makan durian.

leh kan kan kannn :D

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Ya Allah, siannya nak makan durian. Kat Sarawak sekarang dah ada gak durian tapi still mahal, sbb blm byk lagi kot. Hari tu beli sebijik RM35. Wah! menarik gak pasal penangan durian ni... Rupanya mampu meningkatkan ghairah...

Cik Yana said... Best Blogger Tips

Lamenye tak makan durian. Masuk dalam list makanan mengidam jugak la camni :(

Entry terkini: Tulis Nota dan Dapat LipIce Percuma!!! :)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Wafiy Suzly

emm ye ker..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@mommylavender

kena suka tu mommy..peningkat ghairah tu.hahaha

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@wath

amboi gatal kamo.hehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Fizalinolie

itulah tak nmpk pun org jual durian,musim br nak mula lg..

chii said... Best Blogger Tips

owh..chii baru lepas mkn 2 ulas durian..kalo lebih2..ada plak yg tdo mlm ni buka baju...opss :p

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@chii

wah 18sx sudah.hehe

Miss Tira said... Best Blogger Tips

Wow hebat.. Kalah Tongkat Ali dan Kacip Fatimah macam ni. Kui kui.

jomsantaisekejap said... Best Blogger Tips

patutlah bila nak beli durian je cepat habis..rupa2nya ada udang disebalik mee, ada khasiat yang tersembunyi.... lepas ni nak cari durian jugak..dapat kulit pun kulit lah..janji durian

sicomot-comel said... Best Blogger Tips

ha???

betul ke??
hm..bila makan durian,rase ghairah..

xke terbau duyan nnt??
haha

fadhdeela said... Best Blogger Tips

duriannnn!! sedapnyer..nak blk kg la sure dpt mk durian bykkk2!!

Meh sini: Tips: Hubungan Cinta Jarak Jauh!!

Sini juga: Hotel2 kat Port Dickson!!

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Cik Yana

amboi cik yana..cpt msokkan dlm list ok.hehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Miss Tira

betul tira..sila percaya..;)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@jomsantaisekejap

klit takde khasiat..buat campak kt muka anjing bley arr..isk tak baik.jahat!hehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@sicomot-comel

tipsnya jgn sendawa atau kentut ok.hahaha

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@fadhdeela

tak berapa minat pun mkn durian.hihi

Camie Shid said... Best Blogger Tips

Durian kat tmpt sy nampak dh ada dh org jual kat psr Wakaf Che Yeh... tp bla dh bc n3 nie rsa nyer nk kna pantang mkn durian... maklum ler dh bergelar 'balu'...lau x naya...hurmmm.... Durian my fav...

Adzriel AB said... Best Blogger Tips

akak tak kira ... yg akak tau akak gila durian dah ni.

lalink7 said... Best Blogger Tips

terbaek dr ladang!!!

bunga said... Best Blogger Tips

bestnyer..nak suh mak beli la..haha..

deeya said... Best Blogger Tips

eh ! dya ta kawen pun lagi .. apsal suke makan durian haaaa . bahaya ker ?? keh3 !!

mykhalis said... Best Blogger Tips

menyesal larang orang rumah makan durian..mmg dia suka makan duriann..arghhh..kene beli bebanyak nie..

FaiE said... Best Blogger Tips

fakta pelik . .ha3 .
lwak betull .

puanbee said... Best Blogger Tips

oh kat KL tengok banyak giler doyan nyer ..tak tau mai dr mana huhu

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

la baru tahhu..
done digi n hb =)