Pixajoy

Monday, September 09, 2013

Home » Tolong!!! Takde Air!!!

Tolong!!! Takde Air!!!



Ambik tanda seru banyak-banyak. Malam ni tetiba air paip rumah aku ni slow. Ngam-ngam je aku masak kuah maggi sup, tak lama pastu terus takde air. Cuak la sepanjang dua tahun lebih dok sini tak pernah kot takde air. Oh ye pernah sekali. Ada notis pemberitahuan, tapi rumah aku still ada air. Setakat dua tiga hari boleh la tahan. Dah air dari tangki. 

Kali ni takde memo apa pun. Ada angin takde ribut. Angin pun sebab sekarang musim hujan. Apa aku merapu? Dah la kat bilik air memang takde tadah air langsung. Berperang mulut aku dengan en suami.haha. Aku ketuk pintu kak ros depan ni tanya. Sah la bukan rumah aku sorang takde air. 

Tak lama pastu keadaan kembali reda. Aku dengan en suami memang suka bercekau. Gaduh-gaduh manja. Kadang benda tak bersebab pun carik motif nak gaduh.hakhak. Kak Ros depan rumah ketuk pintu bagitau kat bawah depa bukak air tangki, semua orang dok angkut. Apalagi, en suami, Aiman dan adik aku Ateh terus turun bawah angkut air. Pembetulan, Aiman buat sibuk je bergumbira sembang dengan kawan dia. Harap badan besaq, nak angkut air tak larat.

Rumah aku sekarang berkecah dengan besen, baldi, botol air semua. Harapnya stok air ni cukup. Ada hikmah hari ni en suami tak kerja. Ada hikmah juga esok aku tak kerja pagi, ada hikmah juga adik aku tak jadi balik Penang. Cepatlah ada air. Tanpa air hidup jadi susah. Kemain skema ayat.




10 comments:

Chot said... Best Blogger Tips

Paip bocor kot? Sbb mengejutt kan...

♥♥azatiesayang ♥♥ said... Best Blogger Tips

salam puan kutu,umah k.atie br jerrrr takde air gak.
Pg tadi pon takde juga..g la tumpang mandi -sembhyg kat umah MIL

adrianna syaz said... Best Blogger Tips

Puan kutu..jom main ujan jom :D

BUNDA a.k.a KN said... Best Blogger Tips

nasibaik dah malam yer..

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Betul tu PK...kalau tak de air mmg susah kitakan...
Tu yg tak bestkan, penuh dengan besen baldi bagai kat dapur...semak mata!
Mandi bercatu lagilah tak best!

Noe said... Best Blogger Tips

ni dah ada air ke belum?? mmg la leceh klu x ada...

Masya said... Best Blogger Tips

baru jer terjadi kat selangor ni masa merdeka hari tu huhuhuhuhu.. azabnya takda air.. bygkan pg stesen minyak pun takda air.. apatah lg kat rumahkan.. bergelen org cr air mineral kat pasaraya sampai habis tau.. huhuhuhuhu

Shark Kay said... Best Blogger Tips

letrik xdek bleh tahan lg..
air xdek memang xleh tahan..
mmg bleh bikin gaduh xdek air.

Mama Adam said... Best Blogger Tips

air xde, semua kerja x jadi!

aizamia3 said... Best Blogger Tips

bila air takde.. memang tak senang duduk jadinya macam kes Selangor takde air baru2 ni.