Pixajoy

Thursday, September 12, 2013

Home » Kek Marble

Kek Marble



Dah serupa blog masakan, virus rajin tengah menyerang kan. Hari ni cuaca dah mula panas, demand dari anak tekak pun makin kurang, lepas ni jangan ada yang rindu gambar masakan aku yang entah apa-apa gaya ni sudah la.hakhak..

Resepi Kek Marble ambik dekat blog Ibu Adam Dhia. 


Aku punya versi tak berapa rajin nak berdeko dengan warna. Eric tengok mau hantuk kepala halus dia kat dinding. Temanya aku malas nak cuci banyak-banyak bekas.haha..Malas juga nak bersihkan oven, aku bakar atas api guna periuk untuk bakar bengkang tu. Kek ni bawah terlebih garing, atas moist sikit. Nak kata gebu sangat tidaklah segebu chefnya.

Komen juri " sedap jugak noo kek ibu.."

Serupa tak ikhlas je ayat Aiman.hehe..








11 comments:

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

rajin aih..suka tgk orng ghajin2 nih..

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

akak bercadang nak buat..Pk dah buat..hehehe..hari isnin lg ckp ngan somi nak buat..tp x buat2..adehh..kena amik aura Pk yg rajin ni..hihihi..

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

nampak sedap gebuss tu kutu...

aah kek marble ni yg renyah tu nak main2 dgn kaler sikit kan... hanie ada versi tepung kek segera, pun tak buat2 lagi... haha~

Puan Mell said... Best Blogger Tips

rajin nau dia.. kite mud nak masak rajin.. tp asal ke dapoq je. si bujang tu laju je ikut. terus malas. haha

nea lopah said... Best Blogger Tips

walaupun keluar mcm2 jenis kek skrg, kek mable jugak lah paling sedappp

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

eh jap.. kalau satu warna xda belang2 masih panggil kek marble ke?.. setahu saya nama kek marble sebab kek tu belang2.. hihii

btw, satu warna pun ok tapi kene tukar nama.. kikikii.. rupa tak penting, yg penting sedappp..! :-)

Amanda Suria said... Best Blogger Tips

SA tgh mengidam nk mkn kek yg baru kuar dari oven ygpanas2 lg....aduhai....adik SA mls nk mlyn...org lain yg preggy...org lain yg kuat mkn...

tomato oren said... Best Blogger Tips

kehkeh...masak jugak kek hang puan kutu..mak aku demand nak kek oren lak..hahahah..

CtAyue said... Best Blogger Tips

kiki..mane marble nye tu..hihi

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Rajin.... tp, x nmpk marble. Hahahah... kena kasi nama baru - kek marble 1 kaler =)

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Tp nampak mcm gebu tu PK....mcm sedap je....
Okje jarang buat kek sebab kat rumah tu budak budak kurang minat...