Pixajoy

Wednesday, September 11, 2013

Home » Aiman & Roti Penuh Kasih Sayang

Aiman & Roti Penuh Kasih Sayang



Buku ni Acu Ain (adik aku) hadiahkan dekat Aiman. Buku cerita himpunan slot Mari Bercerita dalam Majalah Pa&Ma. Sejak Aiman baby lagi kot aku memang dah bacakan untuk dia dalam Majalah Pa&Ma tu. Banyak la juga cerita yang dah biasa Aiman dengar. Budak kan suka dibacakan cerita yang sama berulang kali.  




Salah satu cerita menarik yang merubah persepsi Aiman tentang makanan. Dulu Aiman tak suka makan kerak roti. Sejak aku bacakan cerita ni, bila makan roti, Aiman akan makan kesemuanya.






11 comments:

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

Bagus buku ni ye..
memberi contoh yang baik pd anak2..;)

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Kalau ada ibu yg kreatif inilah ganjarannya. Dgn buku pun boleh ubah cara kan.. bagus dan langkah yg bijak:)

Cik Puan Rara said... Best Blogger Tips

heheheh bagus buku ni.prubahan utk aiman,kdg2 buku cerita ni ada impact besar utk anak anak kan kak.

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

maknanya Aiman paham dgn nilai murni dari kisah tu..bagus2..

CtAyue said... Best Blogger Tips

ahah... dlm buku pa ma tu byk citer pengajaran.. ni koleksi erk.. kt mne ade jual erk..hihi

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

good..buku nih kira helpful la kan..

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

aiman anak aunty mama yang baikkan... sayang aiman .. jangan membazir

lizz said... Best Blogger Tips

bagus abang aiman ...cerita dalam buku ni bermanfaat untuk anak kiter kan...bukan senang nak bagi anak faham dan hayati tajuknyer pun dah best...

Puan Mell said... Best Blogger Tips

bagusnya buku.. kalau baca kt bapak budak jalan dak.. hehehe...

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Ada baiknya jugakkan...budak budak ni kadang tu mudah dengar cakap cikgu, buku, kawan kan PK...

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

bagus ni.. dari xmkn jd makan...