Pixajoy

Saturday, September 14, 2013

Home » Semuanya Besar

Semuanya Besar




Ada satu tempat makan kawan en suami bagitau siap bagi amaran jangan mintak nasi tambah. Nasi dia menimbun, memang takkan habis kalau tambah. Tak kira betapa besarnya badan. Kedengaran macam best, kami pun pergi ketempat yang dikatakan.

Aku order koteaw kungfu, telur mata sebijik dia bagi. Koteawnya tak bersalut dengan telur sangat. Pastu koteaw macam keras sikit akibat digoreng terlalu lama. Nasib baik rasa tu boleh tahan. Kalau tak mau makan maki.hehe tak baik rezeki.



Mangkuk memang agak besar. Nampak pada pandangan kasar la. Tapi nak kata banyak sangat koteawnya tidaklah juga, aku boleh habiskan kesemuanya, ke time ni aku memang kebulur? En suami dan Aiman nak order nasi goreng ayam tapi habis. Aiman makan nasi goreng ayam kunyit dan en suami nasi goreng USA.

Pinggan memang besar, air pun semuanya gelas besar. Nasi pun banyak tapi tak sempat snap HP kehabisan bateri. Kami duduk mengadap betul-betul depan tukang masak. Pekerja kat sini ramah tamah, siap datang sembang dan tegur Afia dan Aiman.


Koteaw Kungfu aku sampai dulu, en suami pegang Afia, aku terus makan tanpa gangguan. Time aku makan Afia behave. Dah selesai makan baru turn en suami pulak makan. Nampak Afia macam mengantuk, aku dukung sekejap sambil berdiri senang pulak si bambam ni tidur.
 

Kena sangatlah dengan kedai yang menunya semua besar. Tiga beranak ni pun besar jugak.haha..Ramai orang makan kat sini. Tempat makan dan lokasinya tak tahu. Gelap masa ni. Orang bawak makan aku tau makan je.muahaha. Lain kali kalau makan kat sini lagi aku story.






9 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said... Best Blogger Tips

salam puan kutu...klu mknnan kat tpt tu sedap blh singgah la ya :)

Umialya said... Best Blogger Tips

kalu sedap mmg berbaloi...

Chot said... Best Blogger Tips

Semua besar? Habis....duitnya kne besar jgk kak?

Noe said... Best Blogger Tips

kira..semuanya besar la ni...harga besar tak???

lizz said... Best Blogger Tips

sedap nampak kuew teow kungfoo tu...
sib baik rasanyer okkan...walopon keras sikitkan
semua nyer besar2 tu yang best tak yah menambahkan...

Unknown said... Best Blogger Tips

Suma bsar2 kt kdai ni.
Mmg knyang le kalu cmtu.
Haega bsar jugak ke kak.
Hehe.

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

baru nak tanya dkt mana.. hihii

OKje said... Best Blogger Tips

Dah namanya beranak kecik yeh PK terpaksalah berganti2 pegang Afia hehe...barulah makan dengan tenangnya

Masya said... Best Blogger Tips

kikiki saboo jerlah yer... org bwk untungla... x di bwk jgn nangis