Pixajoy

Saturday, September 28, 2013

Home » Breakfast Merangkap Lunch

Breakfast Merangkap Lunch



Kembali lagi dengan edisi tayang makanan. Dah lama gila tak buat sampai Aiman kata ibu ni tak pernah buat nasi lemak. Agak-agak la anak bertuah ni. Tak baik tau malukan ibu, dah boleh dikatakan setiap hari abah beli nasi lemak, buat apa ibu nak buat lagi.hehe..

Senang kan kalau buat nasi lemak makanya boleh makan dari pagi sampai tengahari. Yang ni versi takde ikan bilis, timun waima kacang goreng sekalipun. Ikan bilis aku blander sekali dalam rencah sambal udang kecik kegemaran seisi keluarga.kehkeh..



Puas kalau buat sendiri. Menimbun lauk sampai nasi lemak tak nampak bayang. Lepas geram la sebab dah lama tak buat kan Aiman?









18 comments:

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

wahh..bikin terliur ni..betul2 membangkitkan selera..telan air liur jelah...hehehe:)

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Betul tu... Kalau sendiri buat... Bukan breakfast je blh mkn... Sekali harung untuk lunch.

Lama dah tak buat nasi lemak. Bila tgk nasi lemak Muni... Teringin pulak nak buat. Hikhik...

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

Wah meriahnya lauk... kuak lauk baru nampak nasi ni

Rapunzel Cikilolo said... Best Blogger Tips

terliur tgk sotong tu...

haha!

Norhasniza Khalid said... Best Blogger Tips

wahhh... meriahnya...

Nastyna said... Best Blogger Tips

Ini nasi lemak lagi ker? Amboi lauk kalah orang kenduri hahahaha. Aiman sekali dia bagi ayat, sentap ibu ha hambek kau nasi lemak sepinggan menimbun.

NzA said... Best Blogger Tips

aduyai...udang! sotong! tu semua feveret akak...Aiman, bagi auntie sepinggan....terliur nie...

adrianna syaz said... Best Blogger Tips

Sya blum mkn lg kak..huhu..sedap..lapar...

♥♥azatiesayang ♥♥ said... Best Blogger Tips

Salam puan kutu..sama la ngan k.atie...klu masak nasi lemak pepg,mmg merangkap utk mkn tghari sekali :)

transformed housewife said... Best Blogger Tips

kalau beli nasi lemak dgn penuh lauk tu berapa agaknya skrg? hehe

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

omg..sungguh sedappp..terliuq I..:P

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Amboiiii Bnyaknya lauk....

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Tak de ikan bilis, ikan besar ngan sotong ada, apa ada hal hehe....
Asal nampak makannan je teringin OKje ni hehe

Masya said... Best Blogger Tips

TU DIA.. LAMA X BUAT NASI LEMAK, SEKALI SEMUA LAUK ADA DALAM TU... PAKEJ .. BESTNYA MURNI SELALU DAPAT IKAN, SOTONG, UDANG PERCUMA.... EH² PERCUMA KE YG NI PEPANDAI JER...

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

uiks! punya sedapp tgk nasi lemak tu.. sotong tu menggiurkan..
pandai Aiman request...:)

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Di manakah nasi lemak itu? Ini kalau buat jual ni brp hinggit agaknya? Mewahnya lauk ...

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

sy pun kalu buat ns lemak, selagi xmkn, selagi tu ah mkn smpai ke tghari sampai ke mlm.. hahahh

TelingaBulat said... Best Blogger Tips

sungguh menyelerakan ;)