Pixajoy

Tuesday, September 10, 2013

Home » Cucur Kembung Kuah Kacang

Cucur Kembung Kuah Kacang



Hadap jer la entry makanan sementara ibu Aiman Afia ni tengah tintong kebulur, tengah datang angin rajin update.haha. Musim hujan ni perut asyik berkeroncong. Otak ligat fikir apa benda nak jamu perut yang semakin berlayer. Yang penting kena mudah dan cepat, semua bahan pun ada kat rumah. 

Cepat-cepat capai kamera lepas masak. Mana sempat nak deko. Mangkuk plastik je aku belasah. Kuah kacang comot tak ingat. En suami tengok geleng kepala. Coq bodo pun nak masuk blog. Dapat isteri blogger nak buat macam mana.haha



Buat cucur kembung dan kuah kacang bodo. Masa kecik-kecik dulu cukup sedap makan benda ni. Sekarang ni entah kenapa tekak tak berapa layan. Makan je janji kenyang.






20 comments:

Cho Zila said... Best Blogger Tips

dah lama tak makan bercicahkan kuah kacang.. lani semuapun cari sos atau sambal...

Shark Kay said... Best Blogger Tips

hehhe..
cucur kalu time panas mmg sedap kak..
dpt sos maggi cukup dh nie..
perfect breakfast pg ni :)

Amanda Suria said... Best Blogger Tips

walau simple tetap sedap kan....hujan2 sekarang ni buat cucur pun kenyang...

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

kalau hujan2 pekena beh gak ni..ngan ayaq tea o..

CtAyue said... Best Blogger Tips

oh..sy first time tahu cucur ada gk dimakan dgn kuah kacang..hihi.. tak pernah try..

Munnafendy said... Best Blogger Tips

kira gigih la tu smpat lak buat kuah kacang kan...kalo sy cicah ngn sos cili je..hehe

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Musim hujan kan sekarang. Tempat fiza pun. Hujan2 memang ligat dok pikir nak buat apa utk habuan perut. Cepat sgt rasa lapar.

NzA said... Best Blogger Tips

yg pnting ada kenangan nk tepek kt sini....he3x....sedap pulak tgk cucuq tu..lapa ni pk.....

Masya said... Best Blogger Tips

terbaikk semalam layan lempeng kat rumah.. tp lupa snap gambar... xyah masuk blog lah... hahahahah... hari ni kalau rajin nak buat cekodok jugak.

lizz said... Best Blogger Tips

huih sedap tu...rajin dia siap buah kuah kacang tu...telan ailio nengok cucur kembong ngan kuah kacang ni...

Mama Adam said... Best Blogger Tips

saya suka! tapi, idak ler ngan kuah kacang. sos cili jer...

tapi, selalunya, saya makan kosong je. sedap!!!!

Puan Mell said... Best Blogger Tips

kalau kami coq bodo cicah sos taruk gula ja. hahak!.. sedap aih kuah kacang..

Ayu Zan said... Best Blogger Tips

yum yum...sedp tu kak..

Kakzakie said... Best Blogger Tips

En. Abe tu dah maklum sangat sebab blogger ni bukan kisah janji ada gambar akan keluarlah idea kan:)

Norhasniza Khalid said... Best Blogger Tips

mintak cikit...

syue wana said... Best Blogger Tips

terbaik..
dah lama xrasa..

jom singgah..
berkongsi ilmu dan cerita menarik
www.freevitamin.my

aizamia3 said... Best Blogger Tips

bila dah biasa makan sesuatu menda tu diulang balik dah tak kisah rasanya.

tomato oren said... Best Blogger Tips

kikiki...perut berlaye tu tak leh blah..hahaaa.aku pun tadi balik kije dok pkr nak masak apa mcm la ada laki kat umah..hihi..
cucuq sedapw wehh mkn time hujan..

hainom OKje said... Best Blogger Tips

Memang seronok kslau masak anak makankan PK....tp anak okje kuah kacang dgn cekodok kembung tu mmg tak laku!

Time Traveller said... Best Blogger Tips

" dapat isteri blogger nak buat mcm mne " hahahaaa...

cucur cicah kuah kacang.. kenapa mcm menarik? sy tak pernah makan atau tak pernah orang buat kan :P