Pixajoy

Monday, July 01, 2013

Home » Rezeki Dari Jiran

Rezeki Dari Jiran



Rasanya sepanjang dua tahun lebih aku tinggal sini, Kak Ros depan rumah ni sorang je yang dok bertegur sapa dengan aku. Tingkat aku ni ada tiga pintu. Sebelah rumah Kak Ros India, depa pun jarang ada rumah. Lain-lain jiran tak berapa kenal sangat, kalau jumpa sekadar berbalas senyum.

Kak Ros memang selalu hulur makanan dan buah. Kampung pun ada dusun, sebagai jiran selalulah merasa. Kali ni ambik dekat Baling, dusun kawan mak Kak Ros katanya. Rezeki semalam merasa lagi la jiran tak tahu malu ni.



Malam tadi en suami baik kerja, laki bini dok dapur hadap buah sampai selesai. Cukuplah untuk kami berdua. Aiman bukan pandai makan. Afia dapat juga rasa melalui ibu. 





11 comments:

Norhasniza Khalid said... Best Blogger Tips

durian tu buat serawa sedap tu...

Mama Adam said... Best Blogger Tips

untung la.... soh k rose posting kl. meh kita berjiran =)

Nastyna said... Best Blogger Tips

Durian ngan manggis duk berlawan dalam perut, bak mai cikit... uuntung kan ada jiran yang suka memberi ni hihihi. Jiran sangat penting, yer la ada apa2, mereka la orang terdekat.

eita said... Best Blogger Tips

durian tu wat tempoyok sedap tu...

Nor Salmi said... Best Blogger Tips

Terliur tengok manggis tu. Dah lama tak makan.. Beruntung PK ada jiran pemurah.

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Baiknya kak ros. Best kan dpt jiran baik. Dapat durian lagi. Haishhh! Lama x mkn durian :(

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

yang durian itu menyebabkan akak terliur...

OH DURIAN

ros_reeza said... Best Blogger Tips

durian dan manggis.. memang feveret Ros.. baru je petang semlam gi beli durian .. tapi, mahal sikit harga dia. manggis pula dah puas makan last week. beli kat pasar tani, murah :)

akubiomed said... Best Blogger Tips

Untung ada jirang yang pemurah. Dapat tumpang merasa.

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

untung ada jiran yg baikhati camtu. seronoklah afia dpt rasa durian n manggis juga~

Masya said... Best Blogger Tips

duriannnnnnnnnnnnnnnn hohohoho... tp manggis lg sedap, bestnya .. dapat makan dr dusun.. terbaiklah ada jiran mcm ni kan...