Pixajoy

Friday, July 05, 2013

Home » Dinner Koteaw Goreng + Cucur Udang

Dinner Koteaw Goreng + Cucur Udang



Dua-dua kesukaan aku dan Aiman. Boleh dikatakan dua menu ni sentiasa jadi santapan untuk dinner kami. En suami balik kerja tengah malam. Jadi beliau pandai cari makan sendiri.


Koteaw goreng bodoh je. Kalau takde apa just letak telur pun licin Aiman kerjakan. Yang ni letak udang kecik, kerang, sayur taugeh dan karot. 



Cekodok udang mesti simple. Cuma tepung, udang, garam dan sedikit kunyit. Bancuh siap simpan dalam peti ais tinggal goreng bila perlu. Kadang letak taugeh ok jugak sebab tu sayur kegemaran Aiman. Makan panas-panas cicah sos serius mabeles.




8 comments:

umi alya said... Best Blogger Tips

makan panas2 sedap

adrianna syaz said... Best Blogger Tips

Saya Mau cucuq seketui puan kutu..hehe

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

nak cucuq udang...

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

Akak bab keow teow tak.blh tahan mmg suka...cokodok tu kurang le pulak

CtAyue said... Best Blogger Tips

sy pun suka masak yg simple2 ajer... sy pgl jeput kalau cekodok tu..hhee.. selalu buat byk, letak je dlm peti..

Masya said... Best Blogger Tips

cekodok simple .. tu yg sdap.. siap ada udang

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

dua2 pun feveret kitorang jugak. dah lama tak beli udang sbnrnya ni...

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

kalau cucur sy sk ltk bawang