Pixajoy

Tuesday, July 02, 2013

Home » Afia Imanina 2 Bulan

Afia Imanina 2 Bulan



Hari ni Afia genap dua bulan. Dah makin membesar dan manja. Tadi pergi chekup dua bulan berat Afia 5.79kg. Kenaikan berat yang normal dan ikut graf nurse kata. Macam biasa dah kena cucuk mesti la melalak. Balik cucuk singgah ambik abang Aiman dari sekolah pastu terus pergi kedai borong stok biskut untuk ibu. Ibu kat rumah asyik lapo.haha.. 

En suami demand mee ketam lagi. Nak masak pun dah lambat makanya beli nasi bungkus je la. Mee ketam masak malam nanti atau postpone esok. Sepanjang dalam kereta Afia dok merengek. Dapat susu terus tertidur. Bila jaga terus sumbat susu lagi kalau tak dia dok gelisah. 

Kesian, sakit ye sayang kena cucuk

Tadi rasa macam badan si bambam dedar sikit, bagi la ubat demam, Afia buat muka pelik yang amat pastu muntah. Sekarang rasa macam dah ok, harapnya Afia tak demam la.




14 comments:

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

Petua arwah mak akak lepas cucuk sapu ubat gigi.... alhamdulillah anak2 akak x pernah demam

Munnafendy said... Best Blogger Tips

kalo cucuk 2bln mmg akan dmm ke? hurrmmmm...berpikior le nk cucuk ni

umi alya said... Best Blogger Tips

in shaa allah demam sikit jer tu

Norhasniza Khalid said... Best Blogger Tips

demam manja tu.. tak perlu tuamkan.. nanti ok la tu

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

alhamdulillah... dah 2 bln pun afia. siannya dia kena cucuk tu. harap2 tak demam ye sayang.

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Wahhhh... afia dh pakai dress. Comel!
Dulu2, mmg ubat demam la kawannya. Tak pernah tau tuam2 ni. Harap2 x demam la ye. Sian ibu...

CtAyue said... Best Blogger Tips

dh dua bulan dh afia.. sy checkup anak besok.kena cucuk gak tu. jrg kan bdk demam cucuk 2 bulan.. afia, tembamnya pipi kamu.. semoga membesar dgn sihat dan kuat yer afia.

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Biasa akan demam kot. Alia dulu pun demam... Normal tu. Yang ptg kita pantau. Tak terasa Afia dah 2 bln ek!

mrs mell said... Best Blogger Tips

petua org bg sy kalu xnk bg demam.. lepas cucuk sapu susu ibu kt tempat cucuk tu.. and then, blik nanti bg mandi.. insyaallah xdemam..

afia bambam!.. syukrii 3bulan baru 5.5kg.. hahaha

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

saya pun kalau anak cucuk..sya yg seriyau lebih.huhuhu

Noe said... Best Blogger Tips

ala cian afia..sakit yer...nanti gigitkan jer tangan nurse tu...hehehe..moga afia cepat pulih dr demam..

ZieMarziah said... Best Blogger Tips

comelnya afia..kesian dia sakit kena cucuk

izan mama mia said... Best Blogger Tips

mmg pas kn cucuk, kena demah bg lega sikit bekas cucuk n perhatikan suhu badan dia

Masya said... Best Blogger Tips

nak beralih bulan, kene cucuk mmg senang demam.. tp afia kan bressfeeding .. mesti kuakan...