Pixajoy

Monday, March 25, 2013

Home » Gigi Aiman Sebatang Dah Terbang!

Gigi Aiman Sebatang Dah Terbang!



Lebih kurang seminggu dua yang lepas, Aiman mengadu sebatang gigi bawanya longgar. Dah 6 tahun gigi susu Aiman semuanya masih cantik tersusun. Ni kira gigi pertama yang bakal patah. Tak lama lepas tu, Aiman tunjuk pulak anak gigi yang baru nak tumbuh dekat dengan gigi yang longgar tu. Risau jugak la kan nanti bertindih dah tak cantik gigi kekalnya. 

Aku dan en suami dok selalu pesan Aiman main gigi tu dengan tangan selalu supaya gigi yang longgar tu boleh patah sendiri. Tapi dah namanya budak penakut, sebut pasal dentist je belum apa-apa dah mengaliaq ayaq mata. Bila cerita nanti gigi Aiman dah tak cantik, rongak la berterabur macam gigi ibu baru dia kalut. Lawak gila tengok muka dia cuak dok pegang-pegang gigi sampai suruh mandi pun kena bertempik. Sibuk dengan gigi je memanjang.

Sehari selepas birthday Aiman, masa jalan-jalan ke Kipmart dengan pengasuh, gigi Aiman dah berjaya patah dengan sendiri. Alhamdulillah. Susah juga bila gigi terlampau elok, nanti gigi kekal nak tumbuh bercabang sana sini. Bila sebatang gigi takde, rasa macam senyum Aiman pun dah tak menawan. Dia sendiri dok gelak-gelak depan cermin sambil buat gaya bercakap. Kelakar benar bila gigi sebatang dah terbang. Macam mak nenek! 

Gigih ibu suruh Aiman tayang gigi depan netbook untuk kenangan walau picture kabur tak ingat. Motif ighting kurang semata nak bagi nampak gigi. Boleh? haha



Nah ambik senyuman yang menawan sikit dari Aiman!








21 comments:

Masya said... Best Blogger Tips

hahahahha.. lps ni aiman akan senyum tanpa nampak gigi kan.. selagi x tumbuh...

umi alya said... Best Blogger Tips

seminggu dua nnt timbul le gigi aiman yg baru..

psstt: suka tgok pic aiman yg bawah sekali, senyuman yg menawan...

zie jaafar said... Best Blogger Tips

comel la aiman ni..geram tengok pipi dia

aTieYusof Family said... Best Blogger Tips

Comel nya Aiman dgn gigi mcm tu..cute je sy tgk..hihi..
Budak2 takut juga bila kita dok citer nnti gigi tumbuh tak lawa kan?..hehe.
Anak sy 3 thun ada dah gigi berlubang..adui! pening kepala sy..:)

GreenJade said... Best Blogger Tips

hihihi sure terasa angin menerjah laju kan Aiman..hik3

mmg cantik gg dia..betul2 sis jaga elok ni.

zana fahmi said... Best Blogger Tips

haha...time rongak la nampak comel bebudak ni..

fieda said... Best Blogger Tips

ala..mbam2 dh ilang gigi sebatang..tp maintain ensem..

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Wahm aiman dah nak dpt gigi baru ya.. Maryam belum lg ni tp tak lama lg mesti ada juga yg akan longgar.. Umur dah 6 tahun juga..:D

MulutPayau said... Best Blogger Tips

Cantik gigi Aiman...tersusun rapi jer,,.tak pe, lepas ni pasti naik gigi yg lebih cantik lagi ....Aiman pandai jaga gigi...

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

Aiman dah tak ade gigi.... tunjuk kat sumaiyyah... sumaiyyah bukan tgk gigi dia ckp " mama aiman aunty kutu ni gelap ke" hehehe

Nastyna said... Best Blogger Tips

Hahahhaa adoi la comel betul si Aiman ni. Gigi first tercabut mmg lain excited dia, buat apa ngan gigi tu? Tanam ker campak atas bumbng rumah? kami dulu excited cabut cabt gigi ni.

izan mama mia said... Best Blogger Tips

aiman dah hilang gigi sudah..ehe lopong disitu yer

Nora Karim said... Best Blogger Tips

Hehe Faris dah 2 batang gigi susu patah... saya ni jenis seriau dgn gigi ni... Masa gigi Faris longgar tu saya ckp kat dia... pasal gigi ckp ngan Abah ye... Huhu... saya nak ke dentist pun takut juga...saya geng aiman lah..

Munnafendy said... Best Blogger Tips

dulu kalau gigi goyang, beria sorok dr ayah..sbb kalo bgtau je, ayah2 buat2 nk tgk..tau2 je terus dia sentap gigi tuh..uwaaaa meraung la apa lg...ayah ckp nnti gigi berlapis xcntik bila dh bsr. nasib baik la, gigi sy mmg xblapis lgsung...huuuu alhamdulillah!

aiman ni kelakar jgk kan? haha

eiela said... Best Blogger Tips

ala comel aiman senyum

chii said... Best Blogger Tips

xpe...kanak2 mcm aiman xde gigi satu..masih suwet lg kalau senyum..ehehe..

misz sheyla said... Best Blogger Tips

hahahhaa..comel..xde gigi sebatang

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

tingat kecik2 dulu, saya pun duk cabut gigi sendiri.. hahah.. tp skrg duk pikir, seberani itu saya masa kecik cabut sendiri.. kikikii

n O e s u h a i m i said... Best Blogger Tips

x ada gigi lagi comel...hehehe

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

hehe..teringat dulu kecik2..tkut sgt kalau gigi tetiba longgar..sbb tkut nk jmpa dktor gigi..actually dh besar pon masih lg tkut..-.-

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

alolo. senyum come