Pixajoy

Monday, March 04, 2013

Home » Cekodok Nasi Ikan Bilis Jagung

Cekodok Nasi Ikan Bilis Jagung




Nama je panjang macam gempak sangat. Rupa tak semenggah pun. Blander nasi lebihan lunch dengan ikan bilis, campur tepung, garam, sedikit serbuk kunyit dan jagung terhasilkan menu minum petang. 

Pagi tadi sempat juga masak mee goreng sebelum mak abah balik. Sayang dengan udang dan sotong besar gedabak yang hampir kejung dalam freezer. Tengahari masak nasi saja, lauk semua en suami beli. Menu petang  cukup ringkas cekodok cicah sos almaklum ibu tengah sakit. 

Jangan ingat bila MC kena cuti masak. Wajib gak menyulam hasil air tangan ibu/isteri buat yang tersayang walaupun tak seberapa.ahakz..






14 comments:

izan mama mia said... Best Blogger Tips

wah xpernah cuba lak buat gini,..leh laa try..hahaha..

eita said... Best Blogger Tips

menu baru ni blender nasi...tak pernah plok mencuba

dayana yana said... Best Blogger Tips

menarik tu..
blender nasi buat cekodok.
pas ni nak cuba la

umi alya said... Best Blogger Tips

ha'aaa kan..lamanya tak masak cekodok jagung

Nastyna said... Best Blogger Tips

tak seberapa pun, dengan sulaman kasih sayang air tangan ibu/isteri yang hangat tak berapa nak sihat, nikmatnya tidak terhinggo. Wahh berpuitis kita. heheh

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Wah! First time dgr menu ni Muni. Nak try lah nanti :(

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

First time dgr resepi ni Muni. Nak try lah nanti :)

sal ya said... Best Blogger Tips

betul tu. sakit pun kadang2 kena masak jgk.

erna said... Best Blogger Tips

1st time dgr cekodok ada blend nasi. menarik! selalu cekodok ikan bilis je..hehehe

QA's ~ mamapapa said... Best Blogger Tips

Cekodok..kudapan yg trbaeeekkk!

n 0 e s u h a i m i said... Best Blogger Tips

first time dengar nasi buat cucur...idea baru ni...boleh tiru..hehehe

Masya said... Best Blogger Tips

tak pernah sy buat hahahaha.. ni mengidam ker?? gaya gini buat cekodoknya... blender nasi.. silap² jadi apam..

Ena's Palace said... Best Blogger Tips

ek eh..bland nasi yer..pastu wat cekodok..1st time dgr la..

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

husna dah balik cuti hari tuh..sedap..=)