Pixajoy

Thursday, March 08, 2012

Home » Wanita Seluruh Dunia dan Soalan Paling Seriau

Wanita Seluruh Dunia dan Soalan Paling Seriau





Dedikasi lagu buat wanita seluruh dunia terutama pengunjung dan pengomen wanita blog Tintong Ini Cerita Puan Kutu. 


SELAMAT MENYAMBUT HARI WANITA SEDUNIA 2012!

Pagi tadi tak sempat wish kerana terlalu dedikasi menjalankan tugas.hoho..

Dulu Pak Usu pernah bilang rupa kami seperti anak beranak. Hakikatnya cuma anak menantu. Baru menjangkau usia 47, beliau ibu mertua paling sporting!


Harap maklum mak susah nak senyum kalau bergambar.

Petang yang indah di Kampung Tersusun Punggai, Johor.


Hari itu hari kedua kenduri tahlil untuk aruah nenek. Dari pagi bekalan air terputus. Seluruh isi rumah terpaksa mengorbankan air di tong simpanan buat hidangan kenduri hingga kami sendiri tak mandi. Aku hanya beruniform kain batik serta t-shirt. Bau badan sudah serupa ayam itik belakang rumah yang dibela Pak Usu.


Mujur hari itu bacaan Yassin dibacakan sekumpulan wanita. Tega aku mengambil keputusan tidak menyalin baju. Aku duduk bersebelahan mak dengan uniform gojes tadi. Mak tampak moden sedikit memakai blous dan seluar semalam walaupun hakikatnya bau badan kami sama.hakhak


Soalan paling seriau terpancul dari bibir seorang makcik,


"Muka sama, adik beradik ke? Sape kak, sape adik?"


Lalu aku cuba menyedapkan hati, bukan aku kelihatan tua, barangkali mak kelihatan terlalu muda.haha








16 comments:

NzA said... Best Blogger Tips

mudanya MIL PK......mmg patut la org kata adik n kakak.....

MulutPayau said... Best Blogger Tips

patut laaaa....baunya sampai ke rumah akak...ada orng tak mandi rupanya...hehehe...

Muda lagi mak adik ya...

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

selamat hari wanita sedunia buat rakan2 walau d mana juga anda berada..

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said... Best Blogger Tips

hahaha..sedapkan hati..

Apple said... Best Blogger Tips

Haha.. semestinya mak yg kelihatan muda kan PK. Lol.

hyz said... Best Blogger Tips

hahahha tapi kan, mmg la.. mak mertua mama kutu nampak muda kowt..

fieda said... Best Blogger Tips

hehehe..nk sedapkan ati ye..muda lagi mil muni...mak mertua kak fieda dn mak sendiri sebaya umur 55..

ariana said... Best Blogger Tips

dua2 masih muda..mil pun muda, penulis blog ni ( Pn Kutu ) pun masih muda..hehe

chii said... Best Blogger Tips

mmg sgt x best kan..terasa diri makin meningkat remaja :p

sepupu chii..ngan anak buah dia..da mcm adik beradik..mkcik nampak lg muda...ehehe

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

muda lg mil muni yer.. mak saya pun dah 52 thn ni... mil hampir 60

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

ok, kalau saya SENTAP ok hehe


buleh minta tips awet muda dari MIL?

Masya said... Best Blogger Tips

hihihihi... xmoo mengaku dah tua.. mak jugak yg nampak muda..

kami minggu dpn 14 mac xde air huhuhuhu. haru kene tadah air kat tong..

Munnafendy said... Best Blogger Tips

hahaha...mmg sentap la kak kalau orang tny mcm tu! aduiii la...sabo je le

anisalya said... Best Blogger Tips

selamat juga adanya. hehehe...

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Ngeh.. ngeh.. ngeh.. mana tidaknya, MIL dia baru 47 tahun. Mmg la muda.. hehehe..

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

mungkin petanda... kalian ni kamceng? ;) eh mude lagi MIL kutu yer.. kawin muda kot?