Pixajoy

Monday, March 12, 2012

Home » Donut Tiada Permintaan

Donut Tiada Permintaan



Petang semalam Aiman balik dari playground nangis-nangis. Bila ditanya kenapa dia hanya geleng-geleng. Di pujuk tak endah. Leng-leng tergeleng-geleng saja. Namun strategi penggunaan nama abah ternyata berkesan sepanjang zaman,


"abang cubit Aiman.."


Memanggil si pembuli dengan gelaran tak selayaknya ibu kira..


"dia cubit dekat mana?"


Sambil menunjukkan peha dengan mata penuh tangisan yang belum reda petang ini tidak serik mahu ke taman lagi.


"Tunggu petang sikit nanti turun dengan ibu. Aiman tengok TV dulu.."


"Yes!". 


Senyuman indah terukir di wajah polos. Aiman sangka panas hingga ke petang, namun cerita indah hanya dalam buku yang selalu ibu ceritakan. Bukan salah siapa-siapa skrin TV hilang suara, tiada warna, tanpa rupa tapi petanda cuaca siaran tergendala. Lalu hujan turun dengan lebat sekali. Sementara ibu mengangkat kain jemuran di ampai dan tiba di ruang tamu, Aiman sudah ketiduran.


Untuk memujuk hati, Dinner with Dunkin Donut Ibu sajalah!


Sudah dua tiga hari anak teruna ibu menyebut kuih donut. Sangkanya jemaah sekolah saja menikmati cuti, rupanya pembuat donut pun sama. Walaupun tiada permintaan, dengan penuh cinta ibu buatkan. Projek masterchef menguli donut baru hendak bermula. Jangan harap sangat untuk lihat rupa donut yang sudah siap dibuat. Tunggu sajalah ibu beli kamera baru, paling cepat pun tahun depan.hehe..










23 comments:

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hihii.. baru nak tgk rupa donut.. sekali dah siap tulis kamera nak beli plg cpt thn dpn..hihii

hyz said... Best Blogger Tips

nak tengok nak tengok nak tengok donat tu!! ~ sambil hentak2 kaki

hyz said... Best Blogger Tips

eh kejap... sape yang cubit adik ku aiman ni?????????? meh abg yang ensem ni nak terajang dia!!!

adam narzuan said... Best Blogger Tips

donut jenama baru.. kuttu donutt... jom jadi francais... adam nak order satu.. hehehehe...

"aiman tak kisah laa ibu,yang penting aiman dapat makan donut. Donut yang ibu buat istimewa", tutur aiman pada ibunya dengan wajah seribu satu makna...

chewahhh, adam nak wat skrip lak laa.. hehehehe

Rtp Farra Arisha said... Best Blogger Tips

aaa, me likey to eat doughnut. :) seriously. :)

Apple said... Best Blogger Tips

Biar btol tukang wat donut pun cuti? Lol. Bagusnya Aiman, ada tukang wat donut kat umah. Tiap2 petang boleh makan sebiji donut. Haha...

Sy biasa makan kat Big Apple dgn gf. berdua tapi makannya smp 8 biji. Haha.. variasi rasa jadi puas hati nak makan. Tapi agak manis lak. Huhu..

azura said... Best Blogger Tips

rajin ibu aiman buat donut...

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

alooo..bru nk tgk dunkin donut puan kutu..hik3..
ksian aiman..huhu..

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said... Best Blogger Tips

big apple lagi sedap dari dunkin donut kot..adehh..ko buat aku terliur la pulak..waaa

MulutPayau said... Best Blogger Tips

nak tengok jugak donut tu.......hehehe

MaryaYusof said... Best Blogger Tips

As salam Puan Kutu,

Baru nak tgk rupa donut... Terbayang-bayang dah..hehehe... Sape yg cubit Aiman? Ala ciannye...

fieda said... Best Blogger Tips

tu la dtg cepat2 ke sini nk tgk donut...rupanya takder...huhuhu..

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

kak...teruja nak tengok rupa donut..sekali x dak...kamera pun x dak plak tu..hehe

LYAfrina said... Best Blogger Tips

wah..msti sedap bila buat donat utk aiman dgn penuh kasih syg ni..

Ila said... Best Blogger Tips

alah,sian aiman ek...kena cubit ek

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

alaa akk ni..nak tgk donut akk!hee

ciann aiman ea kena cubit...spe abg y buli aiman tu kak?anak jiran?

Munnafendy said... Best Blogger Tips

ey geramnya, sesuka ati je nak cubit2!

cpt2 dpt rezeki kamera ye kak muni..... =)

NzA said... Best Blogger Tips

p beli kamera cpt2 ye....nk tgk jugak.....

Mohamad Ridhwan Ruslan said... Best Blogger Tips

xpicture donut ke akak?

Mama Adam said... Best Blogger Tips

alalala... cian kene cubit. heee... tunjuk la donut tu :)

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

hihihi nak tengok jugak donut Pk....mesti gebu cam aiman...

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

untung aiman dpt ibu rajin n pandai masak ;)

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

untung aiman dpt ibu rajin n pandai masak ;)