Pixajoy

Friday, March 16, 2012

Home » Budak 8 Tahun Ketagih Rokok

Budak 8 Tahun Ketagih Rokok




Kisah paling comel terjadi di negara jiran kita, Indonesia. 


Tahun lalu kita digemparkan dengan cerita budak sihat berusia 2 tahun Ardi Rizal. Tadi menonton berita TV3, budak 8 tahun Ilham Umar yang seindah namanya pula mula berjinak dengan ilmu menghisap rokok ketika berumur 4 tahun. Kini dia menjadi popular dengan sekelip mata hanya kerana berjaya menghabiskan dua kotak rokok sehari.


Kehebatan Ilham ialah memecahkan barang-barang jika tidak dibenarkan merokok. Dia juga menggunakan cara ini untuk meneruskan minat mendalam dalam arena mengeluarkan asap di telinga. Bergaya sebagai gangster, dia tidak mahu ke sekolah dan menghabiskan masa dengan merokok serta bermain. 


Gila cool jadi Ilham sebab dapat mak bapak yang gila penyayang!




  









24 comments:

Norsalmi said... Best Blogger Tips

Sayang yang merosakkan.. suka sekejap je, bimbang derita yang berpanjangan

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Norsalmi

yup setuju.sedih je tgok berita tu.kagum pun ada. tp ini entri perli.haha..

chii said... Best Blogger Tips

hurm...seawal 4 thn da mula hisap rokok..dasyat sungguh budak ni..jgn nnt x sempat remaja sudah la ye

Mohamad Ridhwan Ruslan said... Best Blogger Tips

mak bapak diaorg xmarah ke ek? pelik betulah

~SaL IjOu~ said... Best Blogger Tips

speechless~~~

MulutPayau said... Best Blogger Tips

aduhhhh...macam2....2 kotak sehari???? hebat tu...dia belajar dari siapa sbnrnya????

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@chii

chii, di Indon mmg ramai rakyatnya yg mati awal kerana rokok..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Mohamad Ridhwan Ruslan

kan dh kata dia pecahkan barang klu tak dpt hilangkan ketagihan dia.alasan mak bpk dia takut budak tu mencederakan diri sendiri.mmg kagum kenapa mereka tak pantau masa umo dia 4tahun dulu?

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@~SaL IjOu~

wajiblah tak berkata2..tp rasanya budak umo dua tahun Ardi rizal tu lg hebat.18bulan dh stat merokok..tak masuk dek akal sungguh!

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@MulutPayau

entah tak tahu dr mana dia belajar tp kedengarannya spt menyalahkan kerajaan indonesia yg tak mengenakan undang2 ketat keatas penjualan rokok.(skema ayat)

dekat sana tak macam malaysia yg melarang budak below 18 beli rokok. (macam berkuatkuasalah sgt) tp sekurang2nya undang2 lebih ketat klu dibandingkan dengan negara seberang tu..:)

kakyong said... Best Blogger Tips

aduh macam 2 kes... yg tak elok ni cepat pulak jd isu fofuler...

NzA said... Best Blogger Tips

SYG XBRTEMPAT DAN MEROSAKKAN AKHLAK ANAK....DASYAT NO....

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Mcm zaman skrg. Rasanya bukan sayang yg ditunjukkn tapi, malas nk ambil kisah... Padahal anak sendiri. Apa la slah kita bersusah payah sedikit semasa anak tu kecil. Kalo dh besar, mmg xleh nk ubah la

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

uish..terharu dpat parents camtu..hak3.. habislar bdak nie x smpat mmbesar..

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

iskkkkkk...apa nak jadi ni..pttnya bdk2 ni diajar utk bertatasusila y baik..

parents dia mmg xamik peduli ke?xda kesedaran agaknya..

sdih..jgnlah jadi kat malaysia..

azura said... Best Blogger Tips

penyanyang jadi penyakit nanti...merokok dari kecik aduh kerajaan patut saman mak ayah dia

fieda said... Best Blogger Tips

sedih..sedih..tak tau la besar nanti mcmna jadi budak ni..

eiela said... Best Blogger Tips

tuh la saya tengok bukan main berasap lagi hidung telinga dia hisap rokok.

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

alahaiiii... xtau nak ckp apa... secara peribadinya sy xsk bila diajar ank camtu... aduss.. nanti xray nampak hati berwarna hitam... hihiii sy xsk bau asap rokok..

hyz said... Best Blogger Tips

aiman lagi comey!

Cik Rose Cute said... Best Blogger Tips

Ada jugak ibubapa didik anak cam gitu huhuhu

Masya said... Best Blogger Tips

macam² hallahh sekarang ni kan.. ade jugak cara mcm ni ajar anak... nauzubillah...

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

penah baca pasal budak ni .. rasenye skrg dah stop merokok kot.. entahler

jebengotai said... Best Blogger Tips

siapalah yg ajar anak2 kecil ni..isk2