Pixajoy

Sunday, March 11, 2012

Home » Paint Bersama Aiman

Paint Bersama Aiman





"Isk ketuk benda nie baru tau.."


Aiman kelihatan angry dengan angry bird. Barangkali Aktiviti Aiman di Opis Ibu sudah agak membosankan. Cuba menghilangkan kebosanan, buat pertama kali aku ajar Aiman guna paint. Paint satu aktiviti yang menyeronokkan juga. Aku ajar benda basic macam guna pencil, eraser dan colour. 


Malam tadi Aiman hasilkan banyak lukisan abstrak yang tak tak terjangkau dek akal ibu mentafsir.haha. Jom kita lihat hasil kreativiti budak chubby yang bakal menyambut hari lahirnya yang ke 5, sembilan hari lagi. Lukisan ni semua Aiman buat sendiri tanpa bantuan dari ibu tau.



Aiman kata : Ini bangunan tinggi. Ada banyak tingkat. 
Ibu kata : Senget macam kena petir je.


Aiman kata : Ini jumbo gajah biru.  Aiman lupa pulak nak buat awek dia
Ibu kata : Gajah berkaki dua? Lawa belalai.hakhak

Aiman kata : Ini aiskrim pelik. 
Ibu kata  : Serius ke ni aiskrim? 


Aiman kata : Ini muka abah songek.
Ibu kata : Kacak apa..


"Nanti kalau ibu keje lagi, Aiman nak lukis lagi tau" kata Aiman malam tadi.


Hari ni Aiman tanya, " komputer ibu boleh tak lukis macam semalam?"


Ibu jawab, "tak boleh.."


Tipu sunat. Kalau tak, tak dapat la nak blogging.hehe..









                                                



19 comments:

hyz said... Best Blogger Tips

suka tgk gajah tu. hehehehehe...

Munnafendy said... Best Blogger Tips

haha...songek tu apa?

bgus la akak, aiman baru 5 tahun akak dah ajar bnda ni...basic pun jadi la kan..nnti ajar potoshop pulak..hihi

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

ekeke..lawa aiman lukis..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Munnafendy

songek tu entah apa maksudnya akk pun tak tau..

abah aiman selalu kata, "aiman tongek aiman songek.."

aiman pun balas "abah songek!" haha..

nenot said... Best Blogger Tips

hahhahaha....
gajah pon ade awek :)

~SaL IjOu~ said... Best Blogger Tips

haha..Aiman kene tipu ngn ibu~ =p

budak2 kalo da dpt melukis mmg sgt excited,kan~ ^^

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

ok le tu...pendedahan awal... ;) menjana minat melukis..cewahh~

ank2 hanie pun kalo tak dipasang internet, mmg deme melokis le dlm Paint tu.. yg si kakak dan abg tu dah pandai le sikit.. ;)

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hhahahhahah aiman aiman... nape lah gajah aiman tu comel sgt..hihiii... bagus aiman ni... lama2 mesti dia pandai guna paint... silap hb, dia teror buat doodle :-)

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

ok.. nak bookmark entry nih :-)

dwaty said... Best Blogger Tips

Gajah kaki 2... Hakhakhak... Sib baik aiman tak lukis gajah duduk... Hehehe...
Songek tu hape?

Reena said... Best Blogger Tips

Wahh... lepas ni confirm boleh lukis gambar monalisa. Hehehe

anisalya said... Best Blogger Tips

boleh tahan jugak aiman lukis. ada la hasil seninya tu.

Chuu Muqhlis said... Best Blogger Tips

bia je bdak kecik2 suke melukis., da besa ley jd designer nih XD

Apple said... Best Blogger Tips

haha... sy paham minded aiman.. gajah dia mmg comel PK. Lol.

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

Cantik juga..lama2 pandai melukis la tu kn ;)

sja suka2 join Ga..hehehe

Norsalmi said... Best Blogger Tips

Pandai Aiman.. Padanlah dgn usianya yang baru menjangkau 5 tahun. PK kena selalu beri galakan utk asah bakatnya tu..

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Nanti buat gajah pink pula ye aiman.. :D

chii said... Best Blogger Tips

serius aiman bijak dan punya daya imaginasi yg tersendiri..suka ngan gajah n pic ayah...ahaks..comel je..gajah berkaki 2 :p

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

hahhaa...:)

sel2 otak anak dah berkembang..hahaa..tahu x tagline apa?;p

hee