Pixajoy

Tuesday, October 11, 2011

Home » Kenakan Gaji Tahunan Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA)

Kenakan Gaji Tahunan Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA)


Alhamdulillah walaupun tak banyak, dapat juga menambah pendapatan. Short updte jer nie. Nanti ada yang kata aku curi tulang pulak.haha hakikatnya aku tengah rehat sekarang. Selagi aku tak abaikan tugas tak kisahlah aku nak online sepanjang waktu kerja pun kan? Lagipun kerja aku tak sama macam orang buat kerja admin. Oklah.. bukan aku nak mendabik dada atau apa, cuma aku setuju sangat dengan pendapat blogger otai Ben Ashaari. Katanya :

Penjawat awam naik gaji , swasta pun nak ... Tapi bila swasta naik , penjawat awam telan air liur je kan ? Sama gak bila bab bonus yang berbulan bulan malah ada sampai berbelas bulan .. Penjawat awam tak bising pon ?

Diorang kata penjawat awam ni keje senang .. curi tulang , melepak banyak .. Tapi itu yang diorang nampak.. Yang tak nampak pulak camana ? Bagi aku , tak perlulah nak sakit hati kat mana mana pihak.. Kalau tak puashati , tukar keje .. Masuk gov. Kalau kata susah nak dapat , tahukah korang yang tak kerja tu susah nak dapat keje kat swasta sbb nak kena ada pengalaman ?

Renung-renungkan dan selamat beramal..:)






26 comments:

Umie Artoqiemie said... Best Blogger Tips

wahh.. naik gaji. tahniah.

hyz said... Best Blogger Tips

dapat kenaikan gaji, harap2 kualiti kerja makin bagus lah.. terutamanya bahagian customer servis. kebanyakannya hancus... ramai org complaint pasal sektor kerajaan adalah bahagian customer servis... setakat ni, customer servis kat perpustakaan negara paling bagus yang penah saya jumpa.... heheh panjang x komen?

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil said... Best Blogger Tips

apa2 pun rege brg tetap naik dan takkan turun ... hmmm~

puanbee said... Best Blogger Tips

kalu lah ada bonos berbels tu kan .. nasib ai jadi penjawat pentadbir negara sendiri tk de lak yg jelesss

azam said... Best Blogger Tips

hehehe....betul cuma tak semua kakitangan swasta dapat bonus berbulan².....yang berpangkat besar je dapat camtu....yang tukang buat kerja??

habuk pun tarak

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Umie Artoqiemie

Syukur!

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@hyz
itu yg awak nampak..sy juga kerja bahagian customer servis..yg awak tak nampk?korang tak tahu macam mana kami terpaksa menghadapi kerenah pelanggan yg pelbagai.siap kena marah n maki semua,korang nmpk yg servis tak bagus jer..yg terpaksa sabar macam sy nie tak nampk kan?haha.

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil
itu kalau nak komen memang terlalu byk tak puas hatinya hani..ini cuma rasa syukur yg dipandang dr sudut positif..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@puanbee
itulah bee tak payah nak dengki2 kan?heee

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@azam
yeker?masa sy kerja kilang dulu dapatjuga walaupun operator..emm klu camtu tukar kerjalah encik..hehe..

NzA said... Best Blogger Tips

ni baru org gomen nk merasa...dh brapa kurun dok tangga camtu jerrr....lainlah kerja swasta, skali naik brganda2kan....hu..

addinahumaira said... Best Blogger Tips

Tahniah rezki bertambah..:)
swasta mmg bonus lebih tp time kena belasah pun lebih jgk.dan dan tu mau angkat kaki..

Reena said... Best Blogger Tips

Syukur alhamdulilah. Kompeni kita kecik je, tak mampu nak naikkan gaji, bonus apatah lagik. Nanges....

khairul said... Best Blogger Tips

untung kerja gomen kan

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Siapa kata keje gomen senang? siapa? siapa? siapa?

MulutPayau said... Best Blogger Tips

gaji naik..barang pun terus mlonjak naik......seronok kalau dapat bonus berbelas bulan yer...

wanbu said... Best Blogger Tips

huhu... sy sokong statment ben tue

gaji ngan bonus org gomen mmg la kena publish umum pasal kitaorg guna duit rakyat.. tp brape la sgt kitaorg dpt berbanding ngan private..

yg ada plg x pueh ati tue ckp kitaorg nie malas koje ngulo jerk lebih, perabis duit rakyat...

haloo... korunk pun sama k.. ingat! kitaorg pun bayo saman, bayo cukai gak...

huhu... sekian

apa2 pun tak sabo nak tunggu pekeliling kuar (^_^)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@NzA
betul tu kak.dah la gaji ciput,itupun org swasta dok mengata gomen.sedih2..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@addinahumaira
oklah bila2 masa bley berenti.macam gomen nie terikat..nak tak nak kena kerja jugak.tmbh2 klu hutang keliling pinggang..nak buat loan senang.kehkeh..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Reena
syukurlah ada kerja dr menganggur..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@khairul
takde lah.gomen ke swasta sama saja.masing2 ada pro n kontranya..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Zefa NorAsmara
hehe itulah nmpk yg senang jer.yg tak nmpk?

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@MulutPayau
kita nak dpt dua bulan pun ssh..hekhek

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@wanbu
sabo2 jgn emo..stgh bulan bonus pun duit jugak..yg ngular tu segelintir jer..klu kita buat kerja tak nmpk pulak..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

saya suka bab2 naik gaji ni sbb hubby sy pun akn naik gaji so, sy mesti dapat extra 'gaji' jugak.. hihiii

btw, puan kutu ni duk sg ptani ke?

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

Hubby saya kerja dkt LEmbaga getah malaysia..

puan kutu sp kat mana yer?.. sy dkt amanjaya