Pixajoy

Saturday, October 29, 2011

Home » Abah Tak Boleh Ada Awek

Abah Tak Boleh Ada Awek



Kerenah anak-anak sangat pelbagai. Cukup aku ada seorang budak chubby saja, mulutnya dah macam ada sepuluh orang anak. Selagi tak puas hati dengan sesuatu, selagi tu dia akan bertanya itu dan ini. Kadang-kadang apa yang tepancul dari bibir Aiman buat aku terkejut. Tak dapat nafikan , apa yang dicakapkan tu memang kelakar, tapi..tertanya juga, eh mana budak nie belajar cakap macam tu? Cantiknya bahasa..


Iklan Colgate Anak & Bapak : Antara picture peberet aku masa umur Aiman setahun lebih.


Ini contoh drama pendek Kisah Benar dua babak bertajuk, Abah Tak Boleh Ada Awek.


Babak 1


En suami sedang menelefon seseorang. Selesai saja cakap, seperti biasa datanglah penyibuk yang bermulut becok.


Aiman: Abah cakap dengan sape tu?
En suami : Abah cakap dengan awek abah. ( mencebik bibir ke arah aku)
Aiman : Abah mana boleh ada awek! Abah tu dah ada bini..


Tercenganglah ibu dan abah..


Babak 2


Aku dan Aiman tengah main bola..Permainan terhenti seketika bila handphone en suami berbunyi. Tiba-tiba si chubby jadi kepoh.

Aiman : Abah, ada orang hantar mesej..(memang Aiman tau bunyi orang telefon dan bunyi mesej)


En suami membaca mesej kemudian membalas. Dalam en suami menaip tu,


Aiman : Abah mesej dengan sape tu? (sambil berbisik ke telinga aku)
Aku : Abah mesej awek abah la tu..
Aiman : Eh abah tu dah la gemuk..Ada hati nak ada awek!




* Moral : Sila ajar anak korang bercakap sopan..













27 comments:

husnazahidi said... Best Blogger Tips

ahaha..pandai dya..

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

hahaha...aiman oh aiman.... macam2 perangai anak ni kan...tak terjangkau dek akal.

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Aiman oh aiman, kalakar tul.. kalau jumpa dgn maryam ni boleh geng la.. becok + becok.. :D

Gen2Merah said... Best Blogger Tips

ahahahaha.. kelakar lah dia budak comel ni... ehehehe

SYaMiLa said... Best Blogger Tips

hahaha....macam org besar2 je cakap.... ;-)

nelly said... Best Blogger Tips

ya , tak boleh ada awek . hahaha

comel ayat dia ~
:D

MulutPayau said... Best Blogger Tips

amboiiii pndainya Aiman...tapi Aiman tak kisah kalau abah ada awek...hihihihi...

Tengku Puteri said... Best Blogger Tips

hahaha..lawak la aiman nih..rasa mcm nk buat kartun aiman lak...heee

kakyong said... Best Blogger Tips

heheheh... bijak bijak.. betul, kena berbahasa elok2 dgn anak.. hihiii

-Incek Fik- said... Best Blogger Tips

Hahaahahaaaa... gelak guling-guling baca entry ni sambil terbahak 8 harakat.

:D

*kirim salam kat anak puan kutu yea^^

hyz said... Best Blogger Tips

haha comey aiman time kecik tunjuk gigi.. jauh beza ngn skg... hasil penjagaan puan kutu, aiman yang kecik moleh menjadi chubby.. hek3..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hahhhahaa manalah aiman belajar tu semua yer.. hihii pandai nih!

yanmie said... Best Blogger Tips

Salam,

hehe aiman tak kisah, sama nama anak kita :)


www.yanmieonline.com

Mak Su said... Best Blogger Tips

salam kenal... hehehe, tu petanda dia bijak... take care :)

Wanie said... Best Blogger Tips

huhuhu..pandainye aiman..kecik2 dah tau awek sume..

merahitujambu said... Best Blogger Tips

wahaha..lawak pon ada..adeh..cerita anak beranak lawak jeee

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

bijaknye molot ... heheheh :p

mmg anak2 sebaya aiman ni , trmasuklah ank sy Munirah mmg becok mulutnye mcm2 bertanya,sampai umminye xlarat nk jawab :p

si robot comel said... Best Blogger Tips

hohoho pandai dia ea,hehe.

kirim salam kat dia,cakap kak robot comel kirim salam ea, hehe. comel

iMBobo said... Best Blogger Tips

haha kena babab tak dgn abah die lps tu?hehe

Pia said... Best Blogger Tips

"owhh sungguh bijak ini budak...bagus tau kalau budak petah macamni..ada harapan buat mak abah dia pening nak jawap soklan macam2...hahaha.."

Pen Biru said... Best Blogger Tips

wahahhaha..haa amik ko.kan dah kena. bagus tau budak2 yg petah ni.tu maknanya dia sgt kreatif dan otak dia cerdik

Awan Biru said... Best Blogger Tips

Adui, kecik-kecik lagi dah tahu fikir nak cakap. Jangan saja terbawa dengan bahasa yang negatif. Kelak, susah hendak dilentur.

akuzle said... Best Blogger Tips

kuikuikuikui... dh ajor anak sopan santun tp ayat2 power tuh terjd otomatikkkkk....

fadhdeela said... Best Blogger Tips

hahahaha comeynyer dia!! hihihi cute jer ;D

Singgah sini: Selipartoilet :)

puanbee said... Best Blogger Tips

hehe sabor je lah tu memang becok betui2 tu teringin nak jumpa aiman ..wah putih gigi depa hekhek

padin said... Best Blogger Tips

ehehe si anak pon taknak lepas peluang tunjuk gigi dia, :D

emm diorang ni belajar dari apa yang diorang dengar, so kena berhati2 juga kalau nak mengajar diorang sesuatu :p

NzA said... Best Blogger Tips

kelakar aiman...selamat la ibu kalau camni...ada penyelamat.