Pixajoy

Monday, August 01, 2011

Home » Ramadhan Pertama

Ramadhan Pertama



Salam Ramadhan,


Tadi sahur pertama sekarang ramadhan pertama pulak.haha ekceli tengah boring sangat. Orang lain tengah enak landing bersama famili kat rumah, aku pulak kena kerja. Jangan tak tahu hari nie Kedah cuti. Macam nie la nasib orang yang perlu berbakti kepada negara.haha. Hari-hari kelepasan Am pun kami kena memberi komitmen kepada kerjaya, eceh! termasuk hari raya. Bunyi macam patriotik sangat pulak. Bulan Ogos bulan kemerdekaan kan!


Tak dapat nak sambut puasa di kampung. Raya tahun nie dan dua tahun seterusnya pun kena kerja.Tapi tak terasa sangat pasal dah dekat dengan kampung. Sangat jeles dengan kak NzA pasal sahur tadi ada menu sambal tempe. Bila puasa nie sangat teragak nak makan tempe. Utara nie susah sikit nak jumpa. Apa orang utara tak reti makan tempe atau tak cukup kacang soya?


Perkara yang paling best pasal puasa tentulah bazar ramadhan. Betullah bulan puasa nie bulan rezeki. Melimpah ruah makanan kat bazar tu, tinggal ada duit jer semua benda boleh beli.Tapi jangan terlampau ikut nafsu, nanti membazir. Benda yang paling aku nak cari kat utara nie tapi takde ialah air katira. Mana nak cari nie? Pagi-pagi lagi dah sebut pasal makan. Kurang pahala puasa. huhu..


Korang mesti baca nie,  50 Soal Jawab tentang ibadah puasa bulan Ramadan. 


Nie lagu ramadhan yang aku suka. Layan........









                                               

25 comments:

mykhalis said... Best Blogger Tips

tau takpe..jangan citer sangat pasal makanan..nnt cepat pulak perut berbunyik..heh

Cik Puan Zura said... Best Blogger Tips

murni, salam berpuasa...huhu air katira tu kat shah alam pun susah nak dapat... hehe

tempe kat pasar karat kedah x dak ka? huhu~~ sedapnya sambal tempe...

rara pinkmafia said... Best Blogger Tips

akk rara takmo cite pasal makannan sgt.nt cepat lapar.ehhehe

juanita said... Best Blogger Tips

Salam Puan Bee,

selamat berpuasa yer.
Harap2 dlm la berbuka dgn geng2 ksrs

syrupmasin said... Best Blogger Tips

perghh gile kesian kak..sabar lah kene keje..huhu :D

Wanie said... Best Blogger Tips

ha,ah kedah cuti harini..habis tu nape akak tak cuti?huhu..bkn kt kedah ke?

air katira yg warne hijau tu ke?femes kat joho?

Hishyamuddin said... Best Blogger Tips

hahaha..jgn sampai lapor d tgh hri.hehe..

Hishyamuddin said... Best Blogger Tips

hahaha..jgn sampai lapor d tgh hri.hehe..

hyz said... Best Blogger Tips

selamat berpuasa.. aiman pose x ri neh? hehe

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... Best Blogger Tips

selamat brpose kak.. hehe.. tapi kan kak, skarang ne kalau g bazar ramadan kena kawal siket perbelanjaan.. sekarang sumenye mahal2 kn... better masak sndiri :)

NzA said... Best Blogger Tips

selamat berpuasa n slamat bekerja....

ILA HonEyBuNNy said... Best Blogger Tips

hahhaha..

org utaqa mmg xreti makan tempe kan...ila pun suka makan sbb mama mmg org jawa..huwawaw...

tempe sedap..huwawaw

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@mykhalis
sy ok jer..kuat iman.haha..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Cik Puan Zura
pasar karat?tak pernah dengar pun.besi karat taula.hahahaha..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@rara pinkmafia
hehe akk klu tyang makanan dpn mata pun ok jer..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@juanita
huhu ini puan kutu..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@syrupmasin
mmg pun sabo..dh la semua tak tau yg hari nie kdh cuti..panas jer nak menjawab.haha..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Wanie
tulah kt johor femes air katira tu..dh nama berbakti kepada negara.kena kerja la.haha..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Hishyamuddin
hehe alhamdulillah ok lg..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@hyz
aiman biasa la puasa yang yuk..haha

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil said... Best Blogger Tips

aah la kutu .. sedap giler air katira tu kan..tp hanie jumpe kat ganu je last aritu..saje try kan...xsangke sedap bebenor ! kat area utara ni balik2 air jambu tu ler.. :p

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine
mmg msk pun.beli kuih jer kt bazar.tu pun sorg singgit,sbb klu byk membazir

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@NzA
tq kak..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@ILA HonEyBuNNy
ntah sedap apa tempe..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

air katira tu air apa yer.. xpnh dgr la pulak... hihii