Pixajoy

Thursday, August 18, 2011

Home » Menu Berbuka 18 Ramadhan

Menu Berbuka 18 Ramadhan



Tak lama lagi ja nak berbuka tapi perut dah menyanyi lagu Pompa Bensin.haha..Semuanya gara-gara ikan perkasam pemberian adik ipar. Paham jer la kalau goreng, baunya menusuk ke segenap lobang hidungmu tetap menjadi pojaanku! Hari nie goreng ikan perkasam dan telur dadar jer. Pastu buat sambal kicap, malas nak masak. Rasanya sesekali makan ringkas begini sedap jugak kan..


Kuih pula dengan gigihnya aku buat karipap sardin. Ustaz semalam cakap kena banyak bersedekah di bulan ramadhan, so aku buat lebih dan bagi pada jiran depan. Tak lama lepas tu, jiran depan membalas samosa sardin.hehe macam merancang plak kan, dua-dua sardin. Aiman memang peberet dia samosa tu, sebab tak puasa dia makan dengan pelahapnya. Bila suruh makan karipap aku dia boleh kata, "geli jer Aiman tengok!". Kecik hati aku!kehkeh. Lepas dah selesai makan samosa, makan plak dah karipap aku. Pastu dok puji ibu punya lagi sedap. Tu la don't judge a book by its cover, Aiman!


Lately datang malas nak snap gambar, maka entri ini tiada berbaur nafsu terliur melihat makanan yer. Lagipun menghormati orang yang sedang berpuasa. hehe. Selamat berbuka semua... 


* Karipap yang rupanya cantik-cantik dah bagi pada jiran, tinggal yang tak kacak jer. Sebab tu bold! haha..








15 comments:

ILA HonEyBuNNy said... Best Blogger Tips

karipap inti sardin??

jarang ila wat...selalu inti ubi n ayam ja duk buat...boleh cuba...hehe

Nur Farah Hani said... Best Blogger Tips

haha takpe la puan kutu asal still ader arse karipap boleyh ajerk.. :D

Wanie said... Best Blogger Tips

hehe..kejam jugak ayat anak akak ni ye...haha..tapi die puji gak sejuk la hati kan..:)

solomolo said... Best Blogger Tips

Aiman owh Aiman....

Tengku Puteri said... Best Blogger Tips

heee..klakar la aiman..heee... eh..akak, sy tag akak join G.A. nih.. akak join ye.. http://shafaaliaa.blogspot.com/2011/08/saya-mahu-duit-syiling-malaysia-siri.html

halila Ibrahim said... Best Blogger Tips

amboi aiman.. dah ada makanan lain.. cakap cam tu nooo ... nak kena babap ni ..

Kak x buat karipap pun ... malas la nk buat..

anggunpesona said... Best Blogger Tips

Tentu special karipap sardin ni pasal org jarang buat. Tak kacak tak pe asalkan rasanya superb. Bila buat Kutu sebut pasal pekasam terliur akak. Org kata ikan pekasam kedah paling sedap. Betul ke?

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hahhah kelakar pulak aiman ni.. macam hubby saya la.. kdg2 tgk saya masak kata tak sedap tp bila mkn.. menambah2.. tu dalam duk kata tak sedap, kalau sedap dgn pinggan2 mkn... hahhah

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

aiman ni apa ra ckp cenggitu cian ibu tau..karipap..huh sy mmg x reti buat hahaha

MulutPayau said... Best Blogger Tips

wah!!....rajin jugak buat karipap inti sardin yer...

syrupmasin said... Best Blogger Tips

karipap..naseb ta de gmbr :D

ct N honey said... Best Blogger Tips

ikan pekasam ct kurang sukalah,mungkin masa ct beli dulu,dpt yg tak pandai buat agaknya..

NzA said... Best Blogger Tips

sodapnya PK..tiba2 air liur akak meleleh2 nie....

qfsue said... Best Blogger Tips

karipap inti sardin tuh..namanya spera kan?saya pun x tau,kwn yg bgtau

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil said... Best Blogger Tips

rajen betul kutu ni main tepung ek...tabik ahh ... ;)