Pixajoy

Tuesday, August 09, 2011

Home » Gigih!!!

Gigih!!!



Salam 9 Ramadhan,


Hari nie genap tiga hari dah aku tak makan nasi. Gigih bukan..Macam Seth Tan! Tekak memang tak selera sangat nak makan nasi. Naik kejung la ikan banyak-banyak dalam peti sejuk tu. Dah dekat dua minggu apa. Tambah dengan ikan mak bawak lagi, tak tahu nak masak apa. Hari nie cuma berbuka dengan mee goreng basah dan air masak ja.


Bahan-bahan nak buat mee dah siap. Belum sempat nak gigih ketuk-ketuk ramadhan kat dapur, anak jiran depan ketuk pintu rumah bagi koteaw kerang dengan puding. Aku tanya "buat kenduri ke?" Katanya "hari jadi kite". Alhamdulillah rezeki berbuka. Tapi aku still gigih nak masak mee goreng aku.haha..


Hari tu beli keledek merah ingat nak buat bubur. En suami memang peberet dia kalau bab bubur. Aku tak makan sangat. Aku suka masak ja. Tiba-tiba mebe opis bagi pisang tadi. Gigih lagi aku masak bubur keledek plus pisang. Tau tak bubur serawa? Ada orang panggil pengat. Utara panggil serawa.


Aku pun tak tau apesal aku gigih nak masak sedangkan aku nak bergerak makan solo ja pun. Kutu gigih! Wah ada tagline! Boleh masuk akademi pentas sia-sia.ahakz.. Tapi takpe, en suami boleh tolong gigih habiskan. Roti gulung semalam yang aku gigih buat tu pun aku makan dua keping  dan selebihnya masuk tong sampah. Aku bukan bazir ok.. En suami balik keja nak makan roti tu, tengok-tengok dah bersemut. Banyak betul semut kat rumah aku sedangkan aku dah isi roti tu kat dalam tupperware. Lubang mana ntah dia masuk. Damn ko semut!




Eh diari ramadhan plak dah, macam mak nenek gigih membebel. Bila Aiman tak ada, aku dan en suami honeymoon la, Pengantin baru, yey! Romantika ramadhan korang tak payah tau. Hari nie nak pergi dating lagi. Tunggu en suami balik!haha.. gigih! Sekian..


* Berapa banyak gigih da..





                                               

12 comments:

halila Ibrahim said... Best Blogger Tips

bagus la gigih memasak... tapi kak malas nak masak benda2 renyah... macam serawa..

ILA HonEyBuNNy said... Best Blogger Tips

hehe...

waduhh...gigih bebenor puan kutu neh..hahha

semut pun terover gigih jugak la tu..ahhah

ila lak...tergigih nak komen..ehhehe

senyumSOYA said... Best Blogger Tips

saya pun makan mee goreng gak..
haoran kan..umah saya pun byk semut.. T.T

Bigdaddyz said... Best Blogger Tips

rajin betul memasak...kami tak larat...hehe

Umie Artoqiemie said... Best Blogger Tips

jgn gigih sangat bebel tuh haha

K O R I E said... Best Blogger Tips

haha. honeymoon ek.
wahh..esok bley masa srunding pelamin la yea..
hee

Ummi Hanie @ AnNisa Fadzil said... Best Blogger Tips

mmg gigih ! hehehe ... ;)

rezeki ramadhan kan ...

LuN@_aiDi said... Best Blogger Tips

ada sepoloh GiGih didlm entri diatas..
GiGih tak saya mengira.. hihihi
btw puan kutu mmg GiGih ^^

ayu jamal said... Best Blogger Tips

very the GIGIH..he he

yang best tu romantika ramadhan..camana la tu ye..hu hu

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... Best Blogger Tips

memang gigih akak yer dalam bulan ramadan ni.. memasak untuk orang tersang.. akk dh lame xmkn nasi ek.. kurus ramping la akk bulan pose ne kn :)

Anah said... Best Blogger Tips

anah pun gigih xmasak sbb nk diet. hahaha, kira gigih ke tu?

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hihii best pulak baca entry gigih nih.. hihii