Pixajoy

Thursday, March 12, 2015

Home » Sarapan Menu Diet

Sarapan Menu Diet




Beberapa hari ni cuba diet dengan menu diatas. 2 keping roti wholegrain dengan kurma 3 bijik buat jem. Tak dapat nak konsisten diet macam dulu. Susah sebenarnya, takut susu merudum pun ya juga. Ada lagi dua bulan perjalanan penyusuan dua tahun buat si bambam. Skipping pun dah kelaut. Cari tali skipping tak jumpa baq hang.hahaha..

Pun begitu tengah tengah berazam juga cuba turunkan berat badan dengan menyediakan menu lebih berkhasiat kurang minyak dan lemak macam dok selalu bedal. Semalam lunch tak masak dah tersasar pun diet, hari ni nak cuba kembali kepangkal jalan tapi awal pagi tadi dah bedal gnocchi kuah bolognese. Menu berkhasiat gak kan.huhu

Roti wholegrain kaya dengan vitamin B kompleks, serat, vitamin E, zat besi,zink, asid folat dan antioksidan. Kurma pula kaya dengan serat dan potassium. Sekian info untuk pagi ini.hehe





11 comments:

Nooriah Abdullah said... Best Blogger Tips

usaha tangga kejayaan dear PK kan, takpe tak turun hari ni esul lusa tulat turun lah tu kan heehe happy brekafast dear :)

Fizalinolie said... Best Blogger Tips

Hakikatnya muni... Bila bagi anak bf memang asyik nak makan. Haha... Berkongsi khasiatkan. Takpe... 2 bulan bukannya lama. Nanti bulan 6 boleh start diet balik. Hehe...

lia ummiirfan said... Best Blogger Tips

yeahh..!

Tihara said... Best Blogger Tips

sebut pasal tali skiping
ahkak pun dah lupa tali skiping ahkak kat mana miahaha..

nak diet jugak ni
tapi tengah duk pikir2
harap2 dengan memikir ni
boleh turun sekilo dua tak hagaknya
uhuks

QasehnyaRania said... Best Blogger Tips

semoga istiqamah ye pk :’)

yeay lg dua bulan. tak lama dah..
chaiyok.. chaiyok

chii said... Best Blogger Tips

Hehe..go go muni. U can do it

ros_reeza said... Best Blogger Tips

Kuatkan semangat kak. Lagi dua bulan;)

syida said... Best Blogger Tips

PK, sy pun sama gak..kengkonon nak berskipping hari2...setakat ni, berskipping mcm biskut chipsmore..kejap ada, kejap xde huhu

bagusnya menu sarapan, roti wholemeal +kurma...bila la sy nak ikut jejak langkah PK ni haihh
bukan x tau khasiat roti wholemeal, tapi asal beli je, mesti lambattt je nak luak..anak2 pun sama tak berapa berkenan roti wholemeal..adehh

Aisy Nasiha said... Best Blogger Tips

Huk huk huk... tak pe saya doakan PK istiqamah.. moga capai target ya..

LYAfrina said... Best Blogger Tips

Insyallah.. moga bjaya mcapai berat badan idea

Mummydearie said... Best Blogger Tips

Biar benar ni, PK. Nak diet katanya? Habis tu hari-hari masak menu simple dimple gitu, mana boleh tahan?

Apa-apa pun saya doakan PK akan mencapai target nak kurus tu. Lenkali masak pakai cermin mata hitam. Muka tutup dengan penutup muka. Barulah tak nampak makanan sedap-sedap dan bau enak-enak.